700 de kilograme de mucuri de țigară au fost colectate în primele 9 luni ale campaniei ALEGE ASUMAT UN ORAȘ CURAT, o inițiativă British American Tobacco desfășurată în parteneriat cu Primăria Sectorului 3 al Capitalei și asociația Green Academy.
Cele 700 de kilograme de mucuri de țigară (echivalentul a peste 1,4 milioane de chiștoace) sunt colectate selectiv, stocate în containere de plastic și transportate la stația de sortare, de unde sunt transmise împreună cu alte deșeuri valorificabile energetic către fabricile de ciment, în vederea valorificării prin incinerare cu recuperare energetică.
Valorificarea energetică a chiștoacelor este o tehnologie dezvoltată recent, cu exemple de succes în state precum Canada și Statele Unite ale Americii, dar și în câteva state din Europa precum Franța, Germania sau Marea Britanie.
„Ne bucură că prin intermediul campaniei noastre am contribuit la o premieră în România și anume valorificarea energetică a mucurilor de țigară. De asemenea, pe lângă cantitatea colectată, succesul inițiativei se măsoară și prin dorința manifestată de autoritățile locale din Iași, Sibiu sau Constanța de a implementa o infrastructură similară cu cea dezvoltată în Sectorul 3 al Capitalei. Sperăm să reușim să ajungem în cât mai multe orașe din țară și să transformăm acest proiect pilot într-un model de bună practică la nivel național”, a declarat Ileana Dumitru, Director juridic și relații publice, British American Tobacco Aria Europa Centrală și de Sud.
Din păcate, evaluarea realizată de reprezentanții autorităților locale arată că parte dintre coșurile stradale special create pentru colectarea selectivă a mucurilor de țigară amplasate în punctele cu trafic intens de persoane din sectorul 3 al Capitalei au fost deteriorate sau vandalizate.
La începutul lunii octombrie 2019, British American Tobacco a lansat campania ALEGE ASUMAT UN ORAȘ CURAT prin care fumătorii sunt invitați să-și arunce chiștoacele în scrumiere de exterior speciale și astfel să voteze pentru lucruri inedite ca „pizza sau hamburger?”, „trezit de dimineață sau culcat târziu în noapte?”, „ochelari de soare sau ochelari de ski?”.
Scrumierele au fost amplasate în puncte cu circulație intensă din Sectorul 3, urmând ca în viitor campania să fie dezvoltată și în alte zone din București și din țară.