Cu doar câteva luni înainte de izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial, un neamț a creat mașina care ar fi putut revoluționa felul în care privim astăzi automobilul personal, potrivit Promotor.
Denumit Schlörwagen, vehiculul experimental de la sfârșitul anilor ’40 ar putea astăzi să râdă în hohote la coeficienții aerodinamici ai mașinilor de serie care se cred eco.
Românul Aurel Perșu a pus bazele aerodinamicii în lumea auto în anul 1924 cu primul automobil aerodinamic din istorie. Dar dacă dăm pe repede-înainte până la câteva luni înainte de începerea celui de-al Doilea Război Mondial, vom observa că ideea românului Perșu a fost dusă la extrem prin ceea ce s-a numit Schlörwagen.
Creat de inginerul german Karl Schlör, vehiculul experimental a fost prezentat pentru prima dată publicului de la Salonul Auto Internațional Berlin din 1939 și a primit rapid porecla de „Oul din Göttingen”.
Citește mai multe aici.