Până acum, în cadrul Programului Rabla 2015, s-au achiziționat 371 de autovehicule cu emisii de CO2 mai mici de 100g/km, tehnologii hibride convenționale precum și tehnologii avansate de tip plug-in, a anunțat Minsiterul Mediului, Apelor și Pădurilor. Pentru achiziționarea celor 371 de autovehicule au fost utilizate 422 de ecobonusuri.
Potrivit informațiilor anunțate, peste 60% din totalul celor 20.000 de tichete alocate persoanelor fizice prin program au fost epuizate, fiind deja utilizate de populație. Astfel, peste 11.850 de români și-au înlocuit autovehiculul vechi, poluant, cu altul nou, mai puțin poluant.
”Este ceea ce ne doream prin noua configurare a Programului Rabla și prin mărirea substanțială a valorii ecobonusurilor: să creștem numărul mașinilor nepoluante pe șoselele din România. Cred că suntem pe drumul cel bun, mai cu seamă dacă ne uităm la Programul Rabla de anul trecut, când numărul total de mașini nepoluante achiziționate cu ecobonusuri a fost de doar 38, pe întreaga perioadă de derulare Rabla”, a declarat ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.
Anul acesta, Programul Rabla a fost configurat cu eco-bonusuri diferențiate, care se adaugă primei de casare în valoare de 6.500 lei, și cu posibilitatea cumulării a maximum două eco-bonusuri pentru achiziția unui autovehicul: un eco-bonus în valoare de 750 lei la achiziționarea unui autovehicul nou al cărui motor generează o cantitate de emisii de CO2 mai mică de 100 g/km, un eco-bonus în valoare de 1.500 lei la achiziționarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid (tehnologii hibrid convenționale) precum și un eco-bonus în valoare de 2.500 lei la achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid (tehnologii avansate de tip plug-in).
Citește și:
Ecotichetul pentru achiziționarea mașinilor electrice va fi lansat la sfârșitul lunii iulie
O singură mașină electrică achiziționată prin Programul “Rabla” în doi ani