3000 de copii din mediul rural vor avea acces la resurse digitale dezvoltate la nivel internațional

Elevii din 10 școli gimnaziale din mediul rural vor învăța să aplice noțiunile teoretice acumulate la discipline precum matematică sau TIC, cu ajutorul unor echipamente și a unor materiale digitale elaborate conform metodei „învățare prin joc”, de către instituții de învățământ recunoscute la nivel internațional. Proiectul în cadrul căruia se va întâmpla acest lucru se numește ”Digitaliada” și va fi implementat în premieră în România de către Fundația Orange, în colaborare cu 4 ONG-uri, în cursul anului școlar 2016-2017.

Dana Deac, Presedintele Consiliului Director al Fundatiei Orange

Președintele Consiliului Director al Fundației Orange România, Dana Deac, a explicat de ce este necesară implicarea companiilor și instituțiilor în educația digitală o copiilor:

 E important să înțelegem că digitalizarea în educație nu e un moft. Aceasta nu înseamnă doar un sac plin de tablete sau de laptopuri date copiilor care abia vin la școală. Învățământul tradițional uniformizează, pe când digitalizarea dezvoltă creativitatea, îl atrage pe elev, îl învață să lucreze în echipă și să comunice. Digitalizarea asigură inserția socială în viitor, întrucât astăzi companiile nu mai cer doar să fii bun profesionist, ci și să fii bun comunicator și să poți lucra în echipă. Or, educația digitală asta face: scoate la iveală creativitatea, comunicarea.

Școlile care vor participa în proiectul-pilot vor fi alese prin apel public, procesul de selecție fiind detaliat pe site-ul fundației Orange. Pe lângă acest proiect, fundația va mai organiza un concurs național, pentru a-i încuraja pe profesori și elevi să creeze ei înșiși conținut didactic digital, interactiv. Toate resursele dezvoltate vor putea fi accesate de profesori, elevi și publicul larg pe platforma online digitaliada.ro.

În dezvoltarea proiectului Digitaliada, Fundația Orange s-a bazat pe un studiu realizat de GfK la nivel național, care este și primul studiu referitor la nivelul educației digitale în mediul rural românesc. Specialiștii au descoperit că 90% dintre școlile din satele și comunele românești sondate au un laboratot IT, însă în doar jumătate dintre acestea există acces la Internet. Deși există o conexiune la Internet în cazul a 95% dintre școlile analizate, se pare că aceasta este folosită în principal în scopuri administrative. De asemenea, chiar dacă în școli există de obicei computere, în 25% dintre acestea echipamentele nu sunt funcționale.

spot_img

Ultimele știri