Petrom: Idei de afaceri sociale, sponsorizate cu 350.000 euro

Fabricat in Tara lui Andrei este competitie care-si propune sa dezvolte afaceri sociale in comunitatile locale din Romania

Petrom a lansat Fabricat in Tara lui Andrei, competitie care-si propune sa dezvolte afaceri sociale in comunitatile locale din Romania.

Finantarile oferite de compania petroliera sunt, in valoare totala, de 350.000 de euro, iar pana la sfarsitul acestui an, dintre cei 20 de finalisti, 10 vor primi bani si consultanta pentru demararea afacerilor sociale.

Potrivit oficialilor Petrom, afacerile fabricate in Tara lui Andrei vor avea un impact social vizibil prin locurile de munca pe care le creeaza si vor oferi un model de dezvoltare durabila pentru comunitatile din intreaga tara.

 

Fabricat in Tara lui Andrei are doua obiective majore: sa creeze locuri de munca si sa rezolve o parte din problemele sociale ale comunitatilor romanesti. Am gandit acest proiect sub forma unei competitii complexe care, in primul rand, educa participantii in spiritul antreprenoriatului social, apoi le ofera acestora finantare pentru a pune pe picioare o afacere sustenabila. Cred ca afacerile sociale pot deveni in timp o solutie pentru problemele societatii romanesti”, a declarat Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom.

Competitia este deschisa atat antreprenorilor, cat si ONG-urilor, PFA-urilor, SRL-urilor si intreprinderilor individuale, iar inscrierile se fac in perioada 29 ianuarie – 4 martie 2013, pe site-ul www.taraluiandrei.ro.

Competitia este organizata in parteneriat cu Fundatia NESsT, o organizatie internationala specializata in dezvoltarea de intreprinderi sociale in tarile in curs de dezvoltare. Rolul sau va fi de a asigura selectia si consultanta pentru dezvoltarea afacerilor sociale in primii ani de la infiintare.

In ultimii doi ani, intreprinderile sociale pe care NESsT le-a ajutat sa se dezvolte in 10 tari din Europa Centrala si de Est si America Latina au inregistrat, in ciuda crizei economice, o crestere de 68% a numarului de locuri de munca oferite persoanelor aflate in dificultate. Iar aceasta este o dovada vie a faptului ca intreprinderile sociale au capacitatea de a rezolva, in mod sustenabil, probleme sociale dintre cele mai grave – spre exemplu prin crearea de locuri de munca in comunitatile in care este mai mare nevoie de ele” a explicat Roxana Damaschin-Tecu, Enterprise Development Director pentru NESsT Europa Centrala si de Est.

Cele 28 de comunitati pentru care se pot propune idei de afaceri sociale sunt: Merisani, Babana (judetul Arges); Zemes, Moinesti, Comanesti (judetul Bacau); Suplacu de Barcau, Abramut (judetul Bihor); Corbu (judetul Constanta); Moreni, Gura Ocnitei, Manesti, Selaru (judetul Dambovita); Independenta, Schela (judetul Galati); Clejani, Ghimpati, Bucsani (judetul Giurgiu); Bustuchin, Hurezani (judetul Gorj); Icoana (judetul Olt); Baicoi, Boldesti- Scaeni, Telega (judetul Prahova); Marca (judetul Salaj); Silistea, Poeni (judetul Teleorman); Gusoeni (judetul Valcea); Burcioaia (judetul Vrancea).

spot_img

Ultimele știri