O bicicletă în servietă pentru orașe ecologice

O bicicletă asistată electric care se pliază la dimensiunea unei serviete și cântărește doar 7,5 kg ar putea lua în curând cu asalt pistele de biciclete și sistemele de transport în comun din Europa, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.

Proiectul finanțat de UE Bike Intermodal a dezvoltat un nou prototip de bicicletă pliabilă care cântărește doar 7,5 kg. Aceasta se poate plia, ajungând la dimensiunile unei cutii de 50 cm x 40 cm x 15 cm, ușor de depozitat, transportat sau lăsat într-un colț de restaurant, bar sau cinema.

Componentele prototipului sunt complet reciclabile, astfel încât bicicleta dispune de un ciclu de viață ecologic: de la producție, la utilizare, la reutilizare.

În cadrul Bike Intermodal am combinat cele mai bune practici din domeniul designului, producției și asamblării și am utilizat cele mai noi materiale disponibile pentru a crea o bicicletă foarte compactă, ușoară și atractivă, perfect adaptată nevoilor urbane. Sperăm că aceasta nu îi va convinge doar pe fanii entuziaști ai bicicletelor, ci va încuraja, de asemenea, persoanele care până acum erau reticente să se urce pe bicicletă și să se bucure de libertatea pe care aceasta o oferă”, a spus Alessandro Belli de la Tecnologie Urbane, unul dintre partenerii proiectului și fondatorul start-up-ului nou înființat Bike Intermodal.

Când procesul de producție va fi complet optimizat, Belli estimează că o versiune fără motor a bicicletei ar putea costa 800 de euro, în timp ce un model asistat electric ar putea costa 1.300 de euro. De asemenea, o versiune minimalistă a bicicletei (model cu pinion fix ) ar putea costa doar 500 de euro.

Piața pentru acest produs prezintă un potențial considerabil, având în vedere că peste două treimi din populația Europei locuiește în orașe mari și mici și se estimează că această pondere va continua să crească.

O revoluție în designul de biciclete pliabile

În fiecare an sunt produse aproximativ 135 de milioane de biciclete, iar bicicletele pliabile reprezintă circa 2% din această piață. Bike Intermodal adoptă un model de lanț de aprovizionare diferit de cel clasic din sectorul bicicletelor, inspirat de industria auto.

Am consolidat structura bicicletei prin limitarea numărului de componente și utilizarea celor mai rezistente și, în același timp, celor mai ușoare materiale disponibile, cum ar fi magneziul. Fiecare componentă este testată, detectabilă și poate fi reciclată. Procesul utilizat se concentrează pe controlul calității, monitorizarea ciclului de viață al produsului și respectul față de mediul înconjurător”, a subliniat Belli.

La baza „bicicletei intermodale” stă un cadru precomprimat care se închide și se deschide asemănător echipamentului de aterizare al aeronavelor, din aluminiu sau magneziu turnat și cabluri de calitatea celor utilizate în domeniul navigației. Start-up-ul cercetează, de asemenea, posibilitatea utilizării în viitor a grafenului pentru a consolida și a reduce și mai mult greutatea cadrului.

Motorul special creat de partenerul de proiect Maxon Motor (parte a grupului BRAUN) sporește mobilitatea fără a crește semnificativ greutatea bicicletei. Cu toate că include acest motor, bicicleta cântărește aproximativ jumătate din greutatea unei biciclete pliabile asemănătoare care nu este asistată electric și ocupă aproximativ o cincime din spațiu.

spot_img

Ultimele știri