In Romania nu exista, in afara unui cerc restrans de specialisti si a unor ONG-uri specializate, o constientizare a necesitatii de a face achizitii verzi.
Atentia populatiei, dar si a firmelor, mai ales in contextul crizei economice, este concentrata asupra altor probleme.
Protectia mediului prin propriile achizitii nu constituie o problema de interes major pentru indivizi sau pentru firme, considera specialistii.
Potrivit specialistilor, promovarea achizitiilor verzi ar putea avea mai multe componente.
O prima componenta o constituie necesitatea de a schimba cadrul legislativ astfel incat aceste achizitii sa fie preferate in raport cu cele care in procesul de exploatare/consum se dovedesc poluante. O a doua componenta o constituie in mod cert schimbarea mentalitatii la nivelul companiilor.
„Companiile trebuie sa constientizeze beneficiile de imagine pe care le are o politica de achizitii verzi. O competitie gen Green Business Index ajuta procesul acesta greoi de schimbare a mentalitatii, cel putin in Romania, unde acutizarea unor probleme socio-economice pentru marea majoritate a populatiei conduce la minimalizarea protectiei mediului ambiant”, a declarat, pentru „Green Report”, Cezar Simion-Melinte, lector universitar doctor in cadrul Academiei de Studii Economice si expert GBI.
Citeste mai mult despre Achizitiile verzi, o problema de optiune
Citeste si:
Exclusiv GR: Achizitiile verzi schimba fata oraselor
Exclusiv GR – Cristina Traila: „O lege dedicata achizitiilor verzi ar fi oportuna”
Exclusiv GR: Finantarea responsabila vine in sprijinul achizitiilor verzi
Exclusiv GR: Compania ta cumpara verde?
Exclusiv GR: Achizitiile verzi, un beneficiu pe care trebuie sa ti-l permiti