Strategia turistică a Germaniei în contextul COVID-19: promovarea vacanțelor în natură

În contextul pandemiei de coronavirus și după intrarea în vigoare a restricțiilor de călătorie din întreaga lume, s-a observat o schimbare în comportamentul călătorilor, care preferă acum activitățile în natură. Astfel că, Germania pariază în 2021 pe comorile sale naturale pentru a impulsiona industria de turism afectată de criză.

Două studii internaționale conduse de Organizația Germană pentru Turism (GNTB) au analizat posibilele consecințe asupra turismului receptor în Germania. Pe baza rezultatelor acestor studii, GNTB a identificat oportunități de promovare a vacanțelor în natură și a activităților în aer liber în Germania.

Potrivit sondajului Quality Monitor din industria turistică germană, 28% dintre turiștii străini aleg Germania ca destinație de vacanță pentru peisajul și relieful său, acest aspect fiind al patrulea criteriu de decizie în organizarea unei vacanțe. În 2019, Germania a fost aleasă a doua cea mai populară destinație de vacanță pentru activitățile în natură din Europa.

Strategia Germaniei în contextul COVID-19: promovarea vacanțelor în natură
Campania lansată în vara anului trecutn, #WanderlustGermany, vizează turiștii din țările învecinate Germaniei care sunt interesați de locurile mai puțin turistice, de natură și activități în aer liber, cu accent pe drumeții și plimbări cu bicicleta.

În Germania există peste 200.000  km de trasee de drumeții și 70.000 km trasee pentru bicicliști. Dintre acestea, peste 100 sunt trasee viti-vinicole și se regăsesc în 13 regiuni viticole cu peste 80.000 de producători.

Pentru 2021, GNTB dezvoltă campania “German.Spa.Tradition”, care se va concentra pe calitatea și varietatea de neegalat oferite de cele peste 350 de stațiuni balneare și de sănătate certificate din Germania. De asemenea, campania va include pachete bazate pe aniversarea a 200 de ani de la nașterea lui Sebastian Kneipp, considerat părintele medicinei naturiste.

„Natura este un subiect omniprezent în comunicarea Germaniei ca destinație turistică, dar în contextul pandemic cu atât mai mult estimăm o creștere a interesului românilor pentru vacanțele în inima naturii din numeroasele parcuri naturale ale Germaniei. Este un tip de vacanță ce garantează distanțarea socială, intimitatea și protecția turiștilor, astfel că Germania se pregătește pentru o primăvară și o vară pline de turiști”, a declarat Cristian Sallai, Director Regional al Organizatiei Germane pentru Turism.

Protecție specială pentru comorile naturale: 48% din suprafața Germaniei este supusă unui ordin de conservare
Din suprafața totala a Germaniei de 357.169 kilometri pătrați, 10.477 km pătrați apartin zonelor de conservare a 16 parcuri naționale, 13.414 km pătrați au fost declarate arii conservate și 97.936 km pătrați se bucură de statutul de parc natural.

Aproximativ o treime din suprafața totală a terenurilor din Germania este pădure, care conține peste 90 de miliarde de arbori cu o vârstă medie de 77 de ani. În jur de 71.500 de specii de animale sălbatice au fost documentate în Germania, dintre care multe sunt atât de rare, încât au fost plasate sub protecție specială. 48.000 specii de animale, 9.500 specii de plante și 14.000 de soiuri de ciuperci dovedesc biodiversitatea Germaniei și a eforturilor sale concertate pentru protejarea florei și faunei indigene.

Se estimează că Germania are între 15.000 și 30.000 de lacuri naturale cu o suprafață mai mare de un hectar. Cel mai cunoscut dintre acestea este Lacul Constance. Acest rezervor de 536 km², situat la granița dintre Germania și Elveția, este deosebit de popular printre turiști pentru frumoasele sale insule, Lindau și Mainau. Cel mai mare lac din nordul Germaniei este Lacul Müritz, având toți cei 110 kilometri pătrați de apă înconjurați de zone conservate ale naturii.

Germania, o destinație sustenabilă
Pe baza indicelui obiectivelor de dezvoltare durabilă (ODD), care măsoară și compară realizările de sustenabilitate a peste 190 de țări, Germania se află în prezent pe locul șase în lume. În Germania sunt peste 1.000 de unități de cazare sustenabile, de la EcoCamping până la hoteluri de 5 stele.

Toate unitățile de cazare promovate au obținut certificate de sustenabilitate, datorită acțiunilor sale, precum: folosirea materialelor și a materiilor prime regenerabile, colaborarea cu furnizorii locali, gastronomia locală și sezonală, folosirea energiei regenerabile eoliene, solară etc.

spot_img

Ultimele știri