APIA: Piața mașinilor electrice a crescut cu 8,6% în primele nouă luni, în timp ce piața autovehiculelor din s-a contractat cu 32,3%

Deși, după primele 9  luni din 2020, piața auto este în scădere puternică, cu o contracţie de 32,3%, segmentul autoturismelor „verzi” înregistrează, pe ansamblul  ei, un volum în creștere de 8,6%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Autoturismele “verzi“ sunt cele electrice (100% și hibride plug-în), precum și cele hibride (care dispun de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă).

Pe subcategorii, piața autoturismelor 100% electrice a crescut cu 40,8%, iar cea a mașinilor hibride plug-in cu 141,3%. Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse aici cele mild hibrid), înregistrează, după primele 9 luni din 2020, o evoluție negativă de 8,2%.

În ceea ce privește topul pe mărci, în primele nouă luni ale autovehiculelor electrice (100% și hibride  plug-în), care sunt stimulate prin Programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează Renault (cu 360 de unități), Skoda (cu 329de unități) Volkswagen (204 unități), Hyundai (186 de unități) și BMW (170 de unități).

În acest context, este de așteptat că în 2020 achizițiile de autoturisme „electrice” care sunt stimulate prin Programul Rabla Plus să înregistreze volume semnificativ mai mari decât anul anterior (la 9 luni au  deja o creștere generală de 59,6% a înmatriculărilor), în condițiile  în care sunt peste 2.200 de rezervări de autoturisme electrice și hibride plug-în față de doar 1.300 anul trecut (+69%).

Citeşte şi:

Dacia a lansat primul său model electric Spring – FOTO şi VIDEO
Deloitte: Ce facilități acordă țările europene la achiziționarea de autovehicule „verzi”

 

spot_img

Ultimele știri