Taxa auto, Dimas si bunul simt

"Bunul simt ne spune ca taxele de mediu sunt mai mari pentru produsele murdare, iar reducerile de taxe sunt oferite pentru produsele curate", a declarat, marti, pentru Green Report, purtatorul de cuvant al comisarului european al Mediului, Stavros Dimas. "Intrucat nu exista legislatie europeana in acest caz, este o problema a guvernului national", a continuat raspunsul intrebarii referitoare noua taxa de poluare propusa de guvernul de la Bucuresti.

"Nivelul si forma celor mai multe taxe, inclusiv taxele de mediu, este problema statelor membre", a declarat comisarul european pentru Mediu, Stavros Dimas. Comisarul a adaugat, raspunzand intrebarii Green Report, ca executivul european incurajeaza "sistemele de taxare care prevad stimulente financiare pentru produsele curate".

Stavros Dimas a precizat ca exista foarte multe exemple de taxe auto aplicate cu succes in alte state membre. "Facem eforturi pentru a promova schimbul de bune practici", a declarat comisarul european pe forum.

"Este important ca taxele ecologice sa nu fie vazute ca moduri ascunse de a strange venituri in plus", a mai spus Dimas. Acesta a adaugat ca este logic ca veniturile sa fie folosite pentru rezolvarea altor probleme de mediu sau pentru a compensa oamenii cu venituri mici pentru "poverile" financiare la care sunt supusi.

Comisarul european pentru Mediu, comisarul european pentru Energie, Andris Piebalgs, si vicepresedintele Comisiei Europene, Margot Wallstrom au raspuns, marti, pe forumului "Debate Europe" intrebarilor venite din partea cetatenilor europeni pe temele: viitorul Europei, energia si schimbarile climatice si dialogul intercultural.

Ministrul Mediului, Attila Korodi, a explicat, duminica, faptul ca taxa auto a fost modificata in scopul armonizarii cu legislatia europeana, prin aplicarea principiului devalorizarii. "Pe masura ce masina creste in varsta si se devalorizeaza, taxa se va diminua in functie de gradul de devalorizare", a declarat ministrul Mediului.

spot_img

Ultimele știri