Departamentul de mediu, esential pentru o companie sustenabila

„Reduceti, reutilizati, reciclati!”. Actiunile de minimizare a consumului de resurse si a impactului asupra mediului prezinta avantaje financiare pe termen lung, iar acestea apartin, prin esenta, unei companii sustenabile. Pentru a incorpora sustenabilitatea in politicile si procesele interne, o companie are nevoie sa-si monitorizeze constant activitatile printr-o structura proprie, specializata in protectia mediului.

Avocatii Mihaela Stefan si Nicolae Ursu de la bpv GRIGORESCU STEFANICA au explicat in detaliu baza legislativa a integrarii unui departament de mediu in cadrul unei companii, aratand si care sunt atributiile unui manager de mediu.

In principiu, infiintarea unui departament de mediu in cadrul unei societati este optionala si tine de managementul intern. Totusi, in cazul in care societatile desfasoara activitati cu impact semnificativ asupra mediului, acestea au obligatia de a organiza structuri proprii specializate pentru protectia mediului, potrivit art. 94 (1) lit. d) din OUG nr. 195/2005 privind protectia mediului („OUG 195/2005”).

De asemenea, in functie de obiectul de activitate, anumite societati au o serie de obligatii de mediu ce impun, indirect, desemnarea de personal in acest scop, existand situatii in care anumite operatiuni sunt conditionate de indeplinirea unor obligatii de mediu.

Citeste mai mult despre Departamentul de mediu, esential pentru o companie sustenabila pe Green Business Index.

Citeste si:

GBI 2012 va analiza performanta de mediu a companiilor romanesti

Radu Soviani: „Companiile sustenabile pot face fata crizei si rezista presiunilor financiare prin optimizarea costurilor”

spot_img

Ultimele știri