Principalele directii in CSR in 2013

Grupul GreenBiz si compania de audit Ernst&Young au realizat un studiu international despre principalele tendinte in CSR ale marilor companii. Autorii cercetarii au identificat 6 trenduri principale in CSR, potrivit responsabilitatesociala.ro.

Implicarea boardului in activitatea de CSR este un element cheie in cresterea gradului de constientizare si pregatirea pentru riscurile legate de sustenabilitate

In cadrul companiilor in care managementului de top se implica in proiectele de CSR, sustenabilitatea este vazuta ca fiind o strategie de management al riscului si nu ca o componenta filantropica. Dintre companiile care au o implicare mare din partea board-ului, 86% integreaza CSR-ul in strategia de afaceri.

Guvernele si institutiile publice nu au un rol important in ceea ce priveste agenda CSR-ului

In ceea ce priveste grupurile care influenteaza in prezent agenda globala de CSR,  pe primul loc se situeaza corporatiile mari (68% ), urmate de consumatori (61%), ONG-uri (55%) si alte grupuri din industrie. In opinia respondentilor, guvernele nu au un rol important, doar 8% dintre respondenti au mentionat guvernul ca fiind influntator al agendei de CSR. Consumatorii pun presiune pe companii pentru a schimba modul de ambalare a produselor si, de asemenea, pentru a-si creste gradul de transparenta, atat privind ingredientele produselor precum si conditiile de munca in lantul de aprovizionare. Conform respondentilor, cei mai mari influentatori in ceea ce priveste stimularea companiei in abordarea de CSR sunt directorii executivi (20%), clientii (19%), si angajatii (14%).

In centrul preocuparilor de CSR sunt riscurile legate de deficitul de resurse naturale

Ingrijorarea companiilor referitoare la riscurile legate de terminarea resurselor e mai veche, dar abia recent a fost corelata cu practicile de CSR. 51% dintre respondenti anticipeaza ca obiectivele principale de business vor fi afectate de reducerea majora a resurselor naturale in urmatorii 3-5 ani. Conform respondentilor, dintre resursele naturale care sunt la un nivel foarte mare de risc sunt: apa (76%), petrolul (47%), urmate de metale si alte minerale (40%).

Raspunsul companiilor la riscurile de mediu nu este la amplitudinea provocarilor existente

Desi o mare parte dintre respondenti (79%) sustin ca riscurile de sustenabilitate sunt integrate in strategia de management al riscului a companiei, doar 56% dintre acestea au realizat analize si previziuni in care sa ia in considerare resurse precum apa, material prima, accesul la terenuri arabile etc.

Companiile nu fac progrese in ceea ce priveste raportarea integrata de CSR 

Una dintre provocari este faptul ca instrumentele folosite de companii pentru a colecta si raporta informatiile non-financiare sunt limitate in comparatie cu evolutia si dezvoltarea cerintelor din standardele de CSR. 37% dintre companii folosesc o baza de date pentru a centraliza informatiile legate de impactul de mediu, in timp ce 26% folosesc tabele, iar 12% folosesc e-mailul. Mai putin de 8% folosesc un soft special.

Cerintele legate de CSR de la investitori si actionari sunt din ce in ce mai mari

50% dintre companii sustin ca actionarii lor au impus cerinte legate de sustenabilitate in ultimele 12 luni. In topul cerintelor legate de CSR ale actionarilor este reducerea consumului de energie si constientizarea faptului ca eficienta energetica creste competitivitatea si reduce riscurile legate de preturile fluctuante la energie. O alta cerinta este adoptarea unui plan de reducere a emisiilor de CO2.

spot_img

Ultimele știri