Prima campanie integrată anti-risipă alimentară lansată în România

De „Ziua Internațională de conștientizare asupra risipei alimentare” și pentru a combate această problemă extrem de importantă a societății de astăzi, Kaufland România a lansează ”Atenție, delicios!”, prima campanie integrată anti-risipă alimentară. Campania este parte a strategiei companiei ca până în 2030 să reducă cu până la 50% risipa alimentară din toate magazinele și să crească nivelul de conștientizare al acestui fenomen și în rândul consumatorilor.

Printre alimentele perfect consumabile care ajung cel mai des la coșul de gunoi se numără fructele și legumele cu aspect ușor deteriorat, ce nu se conformează standardului estetic, sau produsele care ating data recomandată de consum. Gustul alimentelor este întodeauna mai important decât aspectul lor. Chiar și atunci când nu au parte de o formă perfectă, gustul fructelor și legumelor poate fi excelent.

Pentru a atrage atenția consumatorilor, în următoarea perioadă în 20 de magazine Kaufland vor fi disponibile fructe și legume autohtone ”imperfecte”.

Mai mult decât atât, pandemia a accentuat risipa alimentară atât în Europa, cât și la nivel local. În acest context, campania integrată Kaufland România presupune o abordare holistică și complexă, implementată în magazinele din întreaga țară, alături de ONG-uri, parteneri, angajați și clienți.

48 de tone de alimente salvate prin Cantina socială

La începutul acestui an Kaufland Româia a lansat Cantina socială, un proiect ce se adresează familiilor cu venituri mici și persoanelor fără adăpost. Zilnic, de luni până vineri sunt pregătite 700 de porții de mâncare caldă de către personalul specializat, pentru a fi distribuite de reprezentanții Asociației Șansa Ta către persoane vulnerabile și către ONG-uri partenere aflate în legătură cu acestea.

O parte din alimente provin din stocurile aflate în vânzare accelerată, iar meniul zilnic este stabilit urmărind folosirea optimă a tuturor resurselor. Până în prezent, 48 de tone de alimente au fost salvate, în principal carne, fructe și legume. Peste 100.000 de porții au fost oferite celor în nevoie.

„Datele Departamentului pentru Dezvoltare Durabilă ne arată că românii aruncă zilnic 6000 de tone de alimente. Cifrele sunt și mai îngrijorătoare dacă ne gândim că aproape 1 miliard de oameni din întreaga lume suferă din cauza foametei. Ne dorim să fim parte din soluție în această problemă societală și să contribuim printr-o campanie integrată, bazată pe cei 4 termeni cheie: reducere-evitare-educare-utilizare și recuperare”, a declarat Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs Kaufland România.

spot_img

Ultimele știri