Gandul: Trabantul eco, scos din priza de „trabantistii“ romani

Fanii automobilului clasic critica modelul eco, pe principiul „Trabantul nT numai Trabant nu e“. Cea mai inversunata opozanta este Cornelia Mihail, sefa Clubului Trabantistelor din Romania, indragostita de aceasta marca de peste 25 de ani

Legenda Trabantului continua, desi au trecut aproape doua decenii de cand modelul a fost scos din fabricatie. Noul Trabi, botezat Trabant nT, pastreaza forma caroseriei de la inaintasul sau, insa din punct de vedere tehnic sare direct in mileniul al III-lea, urmand a avea un motor si a fi echipat cu panouri solare. Cei care s-au gandit sa dea o noua sansa masinii-simbol a Republicii Democrate Germane (RDG) sunt producatorii de la IndiKar, in asociere cu fabricantul bavarez de automobile miniturale Herpa. Iar fanii nu vor avea prea mult de asteptat pentru a vedea modelul „nT”, deoarece un prototip al acestuia va fi prezentat peste o luna la Salonul Auto de la Frankfurt.

Desi anuntul celor de la IndiKar este inca proaspat, vestea relansarii Trabantului s-a raspandit cu repeziciune si printre romanii care au avut sau inca mai au un „batran” Trabant. Cornelia Mihail, presedinta „Clubului Trabantistilor Rar Avis”, este una dintre cele mai cunoscute soferite de Trabant si vesnic indragostita de modelul nemtesc, insa de cel clasic. Despre cel nou spune ca nu mai e Trabant si chiar daca intelege grija constructorilor pentru protejarea mediului, modelul clasic nu mai polueaza asa cum o facea in urma cu peste 20 de ani pentru ca benzina si uleiul sunt mult mai bune calitativ, iar consumul nu trece de 8 litri /100 km in oras.

„M-am indragostit de Trabant in 1984 cand, prin intermediul unei trabantiste, l-am cunoscut pe sotul meu, care mi-a fost si instructor. Primul meu Trabant a fost «Vasilica», botezat dupa al doilea prenume al meu, dupa care a fost «Samanta», care mai mergea chiar daca acul imi arata ca nu mai am benzina. A urmat «Muc cel Mic», un cadou de la sotul meu, asamblat de el piesa cu piesa, iar de trei ani il am pe 44 FOC, care e frumos… foc. Are tapiteria de plus rosu si niste limbi de foc pe caroserie”, povesteste mandra trabantista. Cornelia Mihail spune ca a fost cu masina si in afara tarii de mai multe ori, prima data in 1995, iar anul acesta doi membri ai Clubului si-au facut vacanta la Paris, cu Trabantul.

„La noi, de multe ori am impresia ca o sa fiu strivita de masinile mari, care depasesc prin dreapta sau pe linia de tramvai. Totusi, cu trecerea timpului si rarirea modelelor din circulatie am observat ca masina are succes la copii si la batrani. Primii, pentru ca nu au mai vazut un asemenea model, iar ceilalti pentru ca isi aduc aminte cu nostalgie de anii tineretii. Merg cu FOC aproape in fiecare zi, mai ales la piata, si chiar daca mai avem o masina, un Cielo cu cutie automata botezat «Regina», n-as da Trabantul meu pentru nimic. Il iubesc de nu mai pot”, ne-a declarat pensionara. Recunoaste ca poate i-ar placea sa mearga cu o viteza mai mare, insa nu s-ar incumeta sa se aventureze la mai mult de 130 km/ora. Si cum masina ei a atins si 110 km/ora pe autostrada, nu tanjeste la un model mai performant.

In anul 2000, Cornelia Mihail a deschis impreuna cu 14 doamne Clubul Trabantistelor. Desi la un moment dat erau 167 de membri, toti posesori de Trabant, acum sunt doar 55, si femei, si barbati, insa Cornelia Mihail crede ca in tara ar mai fi cateva sute de modele insa criza ii impiedica pe pasionati sa vina la intalniri si alte evenimente. Clubul isi are sediul in cladirea Automobil Clubul Roman, singura institutie care a mai sprijinit activitatile trabantistilor. „Sponsori n-am gasit niciodata”, spune presedinta Clubului, insa e convinsa ca, desi anii vor trece, comunitatea aceasta nu va disparea.

spot_img

Ultimele știri