Nemirschi: Daca masina polueaza, proprietarul plateste

Ministrul avizat al Mediului, Nicolae Nemirschi, s-a aratat sceptic sambata in privinta echitatii taloanelor auto folosite in prezent in UE si a anuntat ca va incerca sa limiteze traficul automobilelor poluante in centrele oraselor, dupa modelul german, informeaza Agerpres.

Potrivit lui Nicolae Nemirschi, taloanele auto nu dau tin cont de mai multe criterii importante, printre care istoricul masinii. Taloanele auto “sunt acolo, dar, de fapt, daca ea a fost forjata pe nu stiu unde, poate fi mult mai poluanta decat scrie in talonul Euro 4 sau Euro 3".

"Ar trebui ca fiecare autoturism sa aiba acel certificat de noxe de la institutiile abilitate si, indiferent daca masina are un an, doi ani, ca este la prima sau la a cincea inmatriculare, in momentul in care ea are certificatul de la institutiile abilitate, RAR sa zicem, sau gasita o formula, ca ea polueaza, proprietarul plateste, indiferent daca este noua sau veche", a mai spus Nemirschi.

Inele in orase, in functie de nivelul de poluare al masinilor

Nicolae Nemirschi a mai explicat ca, folosind un certificat al noxelor, ar face inele in orase, astfel incat masinile care polueaza sa nu mai poata ajunge pana in centru.

"Nu putem spune cuiva care si-a dorit pana in 1989 masina si sunt oameni care nu au 7.000 de euro sa isi cumpere o masina buna sa renunte, dar in cazul acesta vin pana la periferia orasului, o lasa acolo si de acolo iau tramvaiul", a afirmat el.

Astfel, printr-o verificare la Registrul Auto, de exemplu, care va stabili in ce masura polueaza acel autovehicul, ar putea fi interzis accesul acestuia in zonele centrale.

"Este un model asemanator celui aplicat in Germania, care rezolva doua probleme: traficul si poluarea. Si, evident, ar duce la o tendinta a oamenilor de a-si cumpara masini care polueaza mai putin sau masini hibrid. Deci, este o chestiune civilizata si mi se pare corect", a subliniat Nicolae Nemirschi. El a atras atentia ca toate aceste chestiuni se pot rezolva in paralel cu transportul in comun civilizat, astfel ca trebuie gasita o alternativa.

"Deocamdata sunt pareri si nu vreau sa ma angajez mai mult, pentru ca inca nu stiu pusculita", a concluzionat Nemirschi.
 

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri