Debutul programului I’Velo 2012, organizat de Raiffeisen Bank si Green Revolution in acest week-end, a reprezentat un real succes.
Publicul a inceput sa se adune in zona Expo Flora, la punctul de bike-sharing, cu cel putin jumatate de ora inaintea deschiderii oficiale, programata pentru ora 11.
La eveniment au venit oameni de toate varstele. Unii dintre acestia – hotarati, priceputi in domeniul velo. Altii – mai putin experimentati, mai intai isi alegeau bicicleta galbena din priviri, apoi cereau sfatul angajatilor Green Revolution, care le-o ofereau pe cea potrivita.
Toate bicicletele din programul I’Velo 2012 sunt marca DHS, absolut noi, cu roti de 26 inch, care sa permita a fi utilizate de cat mai multe persoane, indiferent de inaltime. Pentru a putea fi manevrate cat mai usor, bicicletele au saua reglabila, iar utilizatorul ii poate modifica inaltimea atat la inceputul drumului, cat si pe parcurs.
I’Velo 2012, lansat sambata in Capitala, va avea sapte centre de inchiriere, in cinci mari orase: Bucuresti, Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta.
“Suntem in al treilea an al programului I’Velo, peste 550.000 de oameni au utilizat pana acum bicicletele noastre. Anul acesta ne extindem la Timisoara. De dumneavoastra depinde sa ne extindem si in celelalte orase, sa facem presiuni asupra autoritatilor locale pentru a oferi conditii adecvate, pentru a infiinta piste pentru biciclete”, le-a spus Raluca Fiser, presedinte Green Revolution, zecilor de oameni veniti la deschiderea programului I’Velo 2012.
La finalul primei zile a programului I’Velo 2012, de la centrul Expo Flora se inchiriasera 118 biciclete cu taxa si 99 in regim gratuit.
Cabral, sustinator al mersului pe bicicleta
Intr-adevar, marea problema a transportului pe doua roti o reprezinta, in Romania, lipsa de siguranta a ciclistilor, carora le e teama sa iasa pe strazi intrucat pistele speciale sunt inca putine si, de multe ori, impracticabile.
Un sustinator constant al ciclismului este vedeta de televiziune Cabral, prezent si la actiunea de lansare I’Velo din Herastrau, impreuna cu sotia sa, Andreea Ibacka (foto). Cabral a venit cu bicicleta proprie, iar Andreea a testat o bicicleta I’Velo.
Cabral a explicat situatia pentru Green Report: “Eu parcurg pe bicicleta aproape 60 de kilometri pe zi, din Berceni pana la Buftea si inapoi. Sunt ceva oameni pe bicicleta in Bucuresti, dar putini. Infrastructura nu te ajuta. Toti primarii au raportat tone de kilometri de piste, dar daca mergi pe ele ori iti rupi mana,ori iti rupi gatul, ori iti rupi bicla, iar in final oricum trebuie sa te opresti din cauza unei masini parcate pe pista”.
Cabral ne-a marturisit ca, acum cateva zile, chiar el personal a fost “sters” de o masina, in timp ce se deplasa regulamentar pe bicicleta, pe o strada din Bucuresti. Cand i-a cerut explicatii soferului, acesta i-a cerut scuze, cu argumentul “Nu te-am vazut!”.
Cu toate acestea, Cabral isi mentine optimismul, iar mesajul sau, postat pe blog imediat dupa lansarea I’Velo si adresat tuturor bucurestenilor, este limpede: "Sper ca aveti si voi in plan sa scoateti bicla din debara si s-o puneti la treaba".
Bicicletele din programul I’Velo 2012 pot fi utilizate nu doar in parcuri, ci pe orice traseu din oras, utilizatorii acestora fiind insa obligati sa respecte regulile de circulatie pe drumurile publice.
Bicicletele sunt complet echipate cu toate accesoriile prevazute de lege, inclusiv clopotel, far, dinam si lampa stop, astfel incat pot circula si dupa caderea intunericului. Durata maxima de inchiriere a unei biciclete este de 24 de ore.
I`Velo, cel mai mare program de bike-sharing din Romania
I’Velo este primul si cel mai mare proiect national de bike-sharing, fiind lansat de Green Revolution si Raiffeisen Bank pe 9 mai 2010.
Anul trecut, bicicletele I’Velo au fost puse la dispozitia locuitorilor din Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca si Iasi, in perioada martie – octombrie 2011, atat in timpul saptamanii, cat si in weekend, in intervalul orar 10.00 – 20.00.
6 milioane de kilometri parcursi in numai un an
In perioada 2010-2011, romanii au petrecut pe bicicletele I’Velo peste un milion de ore si au parcurs mai mult de 6 milioane de kilometri. Prin utilizarea transportului ecologic, pe doua roti, in locul autovehiculelor, romanii au facut o economie de peste 800 de tone la dioxidul de carbon emis in atmosfera.
De asemenea, proiectul a creat 70 de locuri de munca, iar marca a avut 5 milioane vizualizari si 500 de aparitii in mass-media romanesti si internationale.
Bicicletele I’Velo au fost folosite de peste 2500 de persoane la 32 de evenimente (Noptile Institutelor, Galeriilor, Bibliotecilor, Bucharest Summer University, Peninsula, Best’fest, Recicloniada, Let’s do it Cluj, Cursa ratustelor Oradea etc).
Partenerii I’Velo
Programul I`Velo, initiat de Raiffeisen Bank si Green Revolution, se desfasoara sub inaltul patronaj al Ministerului Mediului si Padurilor, cu sprijinul primariilor din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Iasi si Constanta, precum si al Administratiei Lacuri, Parcuri si Agrement Bucuresti.
Citeste si:
I’Velo a luat startul din Herastrau