Organizat de GeoBateSaua impreuna cu Lucian Mandruta si sprijiniti de Federatia Biciclistilor din Romania, Marsul Velorutionarilor a fost gandit si pregatit ca un mesaj simbol al turismului: circula unde vrei, pe bicicleta, facand uz de propriile tale resurse si puteri, fara sa deranjezi, fara sa poluezi, fara sa afectezi natura si mediul inconjurator.
Amanat de doua ori din cauza vremii instabile, acest eveniment a declansat exodul bucurestenilor, si nu numai, spre diferite destinatii turistice, calare pe bicicleta. De acum inainte, din ce in ce mai multi romani vor prinde gustul si curajul de a pleca la plimbare pe bicicleta. GeoBateSaua, presedintele asociatiei BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA si Vice-Presedintele Federatiei Biciclistilor din Romania, impreuna cu Lucian Mandruta, si-au propus sa schimbe mentalitatea si comportamentul romanilor.
De astazi, acest obiectiv devine plauzibil. Insotiti de peste 30 de membri simpatizanti ai asociatiei BATE SAUA SA PRICEAPA IAPA, sau de simpli amatori ai mersului pe bicicleta, cei doi au parcurs in doua zile aproximativ 270 de kilometri, pe bicicleta. Au urmat un itinerariu de-a lungul rutei Bucuresti – Slobozia – Constanta, care a oferit atat farmec, cat si dificultate.
Marin Cenusa, un cicloturist in varsta de 70 de ani, a dovedit oricui ca mersul pe bicicleta, chiar si la varste inaintate, este foarte simplu, fara a fi un sportiv profesionist. El a plecat primul si a ajuns tot primul, fara nicio problema! Au pedalat cot la cot, doua perechi tata-fiu. Au pedalat, cot-la-cot cu barbatii, trei femei.
A fost realizata o punte de colaborare intre asociatii precum BateSaua, Mare Nostrum si Humanitae, pe proiecte care au ca destinatie protejarea mediului si promovarea transportului durabil.
Prin acest Mars, care puncteaza inceputul campaniei "Velorutia Nationala" initiata de asociatia Bate Saua sa Priceapa Iapa, se face un apel la Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile sa promoveze utilizarea bicicletei ca mijloc ecologic de deplasare si transport urban, inclusiv prin promovarea politicilor, reglementarilor si infrastructurilor necesare, sa promoveze cicloturismul ca forma de turism cu impact redus de mediu, inclusiv promovand "drumurile verzi" si traseele cicloturistice, si sa ia masurile necesare admiterii accesului bicicletelor pe diguri si incurajarii circulatiei biciclistice pe malul apelor si in arii naturale protejate.