Compania Wal-Mart va reduce cu 25% consumul de energie al produselor din toate magazinele proprii, informeaza Environmental Leader. Declaratia a fost facuta de directorul executiv de la Wal-Mart, H.Lee Scott Jr., care a promis ca reduce consumul de energie din cat mai multe companii cu care lantul de magazine colaboreaza.
"Traim intr-o perioada in care oamenii si-au pierdut increderea in capacitatea guvernamentala de a rezolva probleme. Wal-Mart nu asteapta ca cineva sa rezolve aceasta problema si incepand din 2005, ne-am impus cateva reforme privind energia folosita", a declarat Scott. Lantul de magazine a vandut peste 145 milioane de becuri fluorescente, astfel s-a economisit energia produsa de trei termocentrale.
Lee Scott a declarat ca acum Wal-Mart se va concentra pe produsele aditionale care consuma foarte multa energie, cum ar fi aerul conditionat, cuptorul cu microunde dar si televizorul. Scopul este de a colabora cu furnizorii, iar in urmatorii trei ani, acestia sa scoata pe piata produse cu un consum de energie redus cu 25%.
In plus, compania discuta cu cei din industria automobilelor pentru a-i convinge sa scoata pe piata masini electrice sau hibrid, Wal-Mart intentionand chiar sa instaleze in parcarile proprii mori de vant, pentru clientii care vor sa-si reincarce bateriile cu energie regenerabila.
Astfel, Wal-Mart si-a propus sa creeze o constiinta a furnizorilor din toata lumea cu privire la problemele de mediu. Scott a cerut marilor companii sa se afilieze unei retele globale de companii, numita C.I.E.S, care dezvolta constiinta sociala, dar si anumite standarde de productie.
Lee Scott a adaugat ca le va cere si furnizorilor chinezi sa indeplineasca regulile de mediu cand isi importa produsele si sa-si puna la punct stardardele din industrie.
Foto: businessweek.com