Transporturile negociaza cu Mediul continuarea lucrarilor pentru Autostrada Bucuresti – Ploiesti

Ministerul Transporturilor negociaza cu Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile accelerarea procesului de obtinere a acordului de mediu pentru deblocarea lucrarilor pentru Autostrada Bucuresti – Ploiesti, oprite in doua puncte din cauza unor paduri cuprinse in proiectul Natura 2000, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

’Lucrarile pentru Autostrada Bucuresti – Ploiesti sunt blocate numai in doua puncte. Acum se deruleaza negocieri cu Attila Korodi (n.r. ministrul Mediului) pentru deblocarea acestor lucrari. Sunt doua optiuni, fie accelerarea procesului de obtinere a acordului de mediu in aceste zone fie scoaterea padurilor din programul Natura 2000’, a afirmat Orban la dezbaterea ’Zona Metropolitana de la vorbe la fapte’.

Ministrul Transporturilor a precizat ca ambele variante sunt la fel de complicate. ’Dar pe celelalte zone, in care au fost realizate exproprierile, lucrarile continua’, a mai spus Ludovic Orban.

Natura 2000 este o retea ecologica europeana de situri, desemnate pe criterii stiintifice, organizata pe baza legislatiei comunitare, respectiv Directiva Pasari si Directiva Habitate si are ca scop stoparea declinului biodiversitatii, prin conservarea pe termen lung a celor mai valoroase si periclitate specii si habitate din Europa.

Prin masuri speciale de administrare a acestora se doreste conservarea speciilor si habitatelor, dar si desfasurarea in paralel a activitatilor umane, cum ar fi agricultura, vanatoarea, exploatarea forestiera, intr-un mod compatibil cu masurile respective.

Cel mai probabil pe Autostrada Bucuresti – Brasov se va putea circula, cel mai devreme, la sfarsitul lui 2011 sau inceputul lui 2012, costul total de constructie fiind de 2,2 miliarde euro. Peste 214 milioane de lei (60 milioane de euro) vor fi alocate pentru lucrari la cele doua tronsoane ale autostrazii, si anume Bucuresti – Moara Vlasiei (19,5 kilometri), ce va fi realizat de compania italiana Pizarotti/Tirena Scavi, si Moara Vlasiei – Ploiesti (42 de kilometri), la care lucreaza consortiul format din companiile Spedition UMB, PA & CO International si Euro Construct Trading.

spot_img

Ultimele știri