Rolls-Royce a prezentat cel mai rapid avion electric din istorie

Compania britanică Roll-Royce a prezentat un avion electric cu care speră să doboare recordul de viteză pentru astfel de aeronave. Prezentarea a avut loc pe aeroportul Gloucestershire din Anglia, iar avionul face parte din proiectul ACCEL (Accelerating the Electrification of Flight), are emisii zero şi loc doar pentru un singur pasager.

Avionul va fi finanțat parțial de către guvernul britanic, în parteneriat cu companiile britanice YASA și Electroflight. Noul avion nu doar că va funcționa exclusiv cu ajutorul bateriilor, dar va fi și cel mai rapid avion 100% electric, propunându-și să depășească viteza de 480 de kilometri pe oră. Primul zbor este programat să aibă loc anul viitor. Actualul record de viteză al unui avion 100% electric a fost stabilit în 2017 de un model Siemens, care a atins viteza de 337 de kilometri pe oră.

În lumea aeronavelor electrice, dezvoltarea este similară cu ceea ce vedem în mașinile electrice. În ambele cazuri, tehnologia progresează din două direcții opuse. Pe de o parte, unii ingineri pornesc de la avioane electrice cu performanță scăzută și își croiesc drum, dar, pe de altă parte, există cei care mizează pe vehicule de înaltă performanță, pe care le pot reduce în ceva mai practic.

Ministrul afacerilor, Nadhim Zahawi, a declarat: „Marea Britanie are o moștenire mândră și o reputație de invidiat la nivel mondial pentru progresele înregistrate în tehnologia aviației. Electrificarea zborului are potențialul de a revoluționa modul în care călătorim și de a transforma aviația în deceniile următoare – asigurându-ne că putem călători în întreaga lume, păstrând o amprentă scăzută de carbon. Susținut de finanțările guvernamentale, Rolls-Royce împinge și mai mult granițele, iar această nouă inovație ar putea deveni cel mai rapid avion electric.

Potrivit Rolls-Royce, avionul electric va folosi un nou sistem de propulsie electrică care este testat pe cadrul aerian de test ionBird al companiei înainte de a fi instalat în aeronava finală. Cele trei motoare vor rula pe cel mai dens acumulator cu 6.000 de celule de baterie, vor genera până la 750 kW (1.005 CP) și vor oferi o autonomie de 320 km, suficeintă pentru un zbor Paris-Londra. Avionul este dotat, de asemenea, un sistem de răcire directă pentru a proteja celulele la viteze mari.

Avionul va fi unul de dimensiuni reduse, dar cu alură sportivă, cu cabina poziționată spre partea posterioară a avionului, în spatele unui fuzelaj lung

spot_img

Ultimele știri