Ziua: Minus 20 de grade luni noapte

Al doilea val de ninsoare s-a lasat, din nou, cu drumuri impracticabile, trenuri care au intarziat sute de minute, aeroporturi supraaglomerate si curse suspendate si, nu in ultimul rand, cu demiteri in randul responsabililor cu deszapezirea.

Astfel, ieri, la orele pranzului, Autostrada Bucuresti-Cernavoda era inchisa pe sectorul Bucuresti-Drajna, cinci drumuri nationale erau, de asemenea, blocate din cauza viscolului, peste 50 de trenuri de calatori au fost anulate, iar Capitala, din nou, a fost coplesita de troiene. Bolnavii care necesita, zilnic, dializa, au fost internati inca din noaptea de joi spre vineri in centre speciale, deoarece exista posibilitatea ca ambulantele sa nu poata ajunge la ei.

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a anuntat ca, din cauza proastei gestionari a infrastructurii grav afectate de vremea nefavorabila, a demis deja patru directori din Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), in "asteptare" fiind si unii dintre directorii de la calea ferata. Berceanu a precizat ca unul dintre demisi este chiar Vasile Ionascu, numit miercuri interimar la conducerea Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Bucuresti.

El l-a inlocuit atunci pe Mihai Nica – demis din cauza managementului defectuos, dupa prima ninsoare. A fost demis si directorul de intretinere a drumurilor din CNADNR, Florin Dascalu, dar si directorul sucursalei Buzau a CNADNR, Nicolae Burada. Acesta din urma a fost demis dupa ce miercuri zeci de drumuri judetene si aproape toate drumurile nationale care traverseaza judetul Buzau au fost inchise, iar sute de persoane au fost nevoite sa astepte in masini chiar si peste 24 de ore pana cand drumurile au fost curatate, iar soferii au putut pleca, din nou, la drum. Despre situatia din teren, de la mijlocul acestei sapta­mani, prefectul judetului Buzau, Paul Beganu, a afirmat ca a fost mintit si dezinformat, sustinand ca va lua masuri dure impotriva celor care nu si-au facut treaba.

Pe calea ferata, ieri, au fost anulate peste 50 de tre­nuri, iar la 100 de trenuri din parcurs, s-au inregistrat intar­zieri de peste 5000 de minute. Spre exemplu, la ora 12.30, trei trenuri care urmau sa ajunga in Capitala aveau intarzieri de 85 de minute (Satu Mare-Bucuresti), 60 de minute (Pitesti-Bucuresti) sau 130 de minute (Brasov-Bucuresti). De asemenea, pentru plecare din Gara de Nord, trenurile aveau intarzieri de 150 de minute spre Constanta, spre Pitesti – 170 de minute, spre Ploiesti – 55 de minute sau spre Floresti Prahova – 90 de minute.

Boc avertizeaza prefectii

Primul-ministru Emil Boc i-a convocat pe prefecti, ieri, la o video-conferinta. Referindu-se la modul in care au reactionat autoritatile locale la situatiile create in trafic de ninsori si viscol, premierul a afirmat ca "primul examen a fost ratat". "Acolo unde exista indolenta, greseala si incapacitate profesionala va trebui sa continuam schimbarile din mers", a subliniat seful Executivului. Boc a precizat ca are o lista cu prefectii care nu si-au facut treaba, avandu-i sub observatie permanent.
 
"Nu voi ezita, asa cum nu am ezitat sa demitem de la CNADNR, nici dintre prefecti daca nu-si vor face datoria. Aici e o chestiune in care ei dau propriul lor examen in raport cu cetatenii, nu cu noi", a sustinut primul-ministru. Boc le-a mai transmis prefectilor sa aiba grija de oamenii blocati pe drumurile din tara din cauza zapezii. "Nu accept ca in perioada sarbatorilor de iarna si prefectul, si subprefectii sa fie plecati din localitate. Exclus. Plecati definitiv daca acest lucru se va intampla. (…) Fara absente si telefonul 24 de ore deschis pentru a raspunde nevoilor din trafic", a insistat premierul.

Capitala troienita

Desi parea ca firmele de deszapezire si-au facut "incalzirea" zilele trecute pe strazile Capitalei, la prima ninsoare, totusi ele nu au primit nota de trecere nici din partea primarului general Sorin Oprescu si nici din partea bucurestenilor. Ieri – dimineata, la fel, municipalitatea raporta ca toate traseele mijloacelor de transport in comun erau practicabile, insa acest lucru a fost contrazis de realitatea din teren. Edilii au recunoscut apoi ca actiunile de deszapezire au fost ingreunate de ninsoarea viscolita, desi utilajele au actionat in permanenta. Pri­marul Oprescu a decis, insa, redeschiderea pasajelor rutiere Victoria si Lujerului, aflate in reparatii, pentru degajarea traficului de suprafata.

spot_img

Ultimele știri