Operatorul de telefonie mobila Orange Romania deruleaza in prezent peste cinci campanii care vizeaza reducerea la minim a impactului pe care activitatea companiei l-ar putea avea asupra mediului, a declarat pentru Green Report Amalia Fodor (foto), manager CSR Orange.
Astfel, printre cele mai importante campanii de mediu initiate de subsidiara locala a grupului francez se numara factura electronica, recilarea telefoanelor in sistem buy-back, eticheta ecologica, parteneriate de filantropie, actiuni de ecologizare, precum si programe de mediu dedicate angajatilor companiei.
In ceea ce priveste factura electronica, clienti Orange pot alege sa primeasca factura online, scopul fiind acela de a inlocui documentul in format fizic cu cel electronic, actiune care, iar pe termen lung, va contribui la reducerea cantitatii de hartie folosite si la eficientizarea costurilor interne ale operatorului.
“Orange este operatorul de telecomunicatii cu cel mai mare numar de clienti din Romania. Multi dintre acestia sunt posesori de abonamente, iar cantitatea de hartie folosita lunar pentru tiparirea facturilor acestora este considerabila. Prin urmare, introducerea facturii electronice are un rol important in demersurile noastre de dezvoltare durabila, iar rezultatele devin vizibile in timp”, a precizat reprezentantul companiei.
Peste 200.000 de telefoane colectate anul trecut
De asemenea, prin intermediul programului Buy-Back, posesorii de telefoane functionale, fie ca sunt sau nu clienti Orange, isi pot inlocui terminalul vechi cu unul nou, primind o reducere la pretul de achizitie.
Totodata, telefoanele care nu mai sunt in stare de functionare sunt colectate si se recicleaza, iar pentru acest proiect compania colaboreaza cu un furnizor autorizat care reconditioneaza terminalele si pe care apoi le comercializeaza.
In 2011 au fost colectate peste 200.000 de telefoane prin programul BuyBack.
Pe langa sistemul de BuyBack, Orange ofera clientilor posibilitatea de a recicla baterii de telefoane sau alte DEEE-uri (laptop-uri, accesorii, etc.)
“Biciclete cu cravata”
Pe langa actiunile care targeteaza publicul larg, Orange a demarat si o serie de initiative pentru angajatii sai, precum programul “Biciclete cu cravata”, reciclarea hartie, echipamentele IT, automatic shut down.
“In cadrul programului “Biciclete cu cravata”, angajatii Orange au la dispozitie biciclete pe care le pot folosi pentru a parcurge drumul de acasa la birou, pentru a merge la intalniri sau in pauza de masa. Initial proiectul a inclus doua centre de bike sharing gratuit in sediile din Bucuresti. In 2011 s-a extins in Cluj Napoca si Timisoara. Fiecare centru are intre 10 si 15 biciclete care pot fi utilizate de catre angajati, atat in timpul saptamanii, cat si pe parcursul weekendului. Programul se desfasoara in colaborare cu Green Revolution. In 2011 aproximativ 300 de angajati au inchiriat biciclete, in final acestea fiind inchiriate de peste 1.200 de ori. Proiectul a fost nominalizat in 2011 la competitia nationala PR Awards”, a mai spus Amalia Fodor
Eticheta ecologica
In anul 2010 Orange si WWF (World Wide Fund for Nature) au lansat in premiera nationala un sistem de etichetare ecologica care evalueaza performanta de mediu a telefoanelor.
Sistemul de etichetare este similar celor folosite pentru automobile sau pentru alte aparate electrocasnice, dar este o noutate pe piata de telecomunicatii din Romania.
Evaluarea telefoanelor are la baza 3 indicatori, luandu-se, totodata, in considerare principalele etape din ciclul de viata al produsului: fabricare, transport, functionare. Cei 3 indicatori (limitarea emisiilor de dioxid de carbon, conservarea resurselor naturale, productie eco-responsabila) sunt centralizati intr-unul singur, denumit "performanta de mediu".
Cu cat acest parametru are o valoare mai mare, cu atat telefonul are un impact mai redus asupra mediului.
Astfel, in plus fata de caracteristicile tehnice, pret sau design, cei care doresc sa isi achizitioneze un nou model de telefon pot face selectia si in functie de impactul aparatului asupra mediului.
In magazinul online Orange, la sectiunea terminale, clientii pot afla, de exemplu, care sunt emisiile de CO2 generate de un anumit model, in ce masura poate fi reciclat sau care sunt eforturile facute de producatori pentru a limita folosirea substantelor periculoase care pot prezenta un risc pentru oameni si mediu.
Auto shut down pentru computere
Din luna iunie 2009, toate calculatoarele folosite de angajatii Orange au intrat intr-un sistem de inchidere automata incepand cu ora 20.00. Astfel, daca un angajat pleaca de la serviciu dar isi uita calculatorul deschis, acesta se opreste automat. Sistemul nu se aplica echipamentelor care sunt utilizate si dupa ora 20.00. Obiectivul initiativei este de a optimiza consumul intern de energie.
“Reducerea consumului de energie electrica din retea a devenit de asemenea o prioritate pentru Orange Romania. O parte din echipamentul de retea a fost inlocuit pentru a reduce consumul de energie si in acelasi timp mentinand cea mai buna calitate a retelei. Un exemplu relevant este proiectul de inlocuire a climelor existente in retea cu unele mai performante bazate pe tehnologie free-cooling. Cele noi consuma mai putin cu pana la 5.000 kw pe an an si reduc emisiile de CO2”, a adaugat directorul CSR.
Afaceri de aproape un miliard de euro
Orange, lider de piata in Romania, cu peste 10 milioane de clienti, este parte a grupului Orange-France Telecom, una dintre cele mai mari companii de comunicatii din lume, cu peste 221 de milioane de clienti pe cinci continente.
De la lansarea operatiunilor pe piata romaneasca, in 1997, investitiile grupului francez au depasit doua miliarde de euro.
In prezent, operatorul are peste 2.500 de salariati in Romania, unde a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 937 milioane euro, in scadere cu 3,6%.
Pe piata de telefonie mobila din Romania activeaza trei jucatori – Orange, Vodafone si Cosmote.
Citeste si: