Petrom a prezentat in cadrul unui eveniment desfasurat in parteneriat cu Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU), structura in cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, echipamentele achizitionate in urma contributiei de 1,2 milioane de euro alocate in februarie 2012, potrivit unui comunicat al companiei.
Noile echipamente vor contribui la gestionarea celor peste 200.000 de situatii de urgenta cauzate anual de incendii, inundatii, inzapeziri sau probleme medicale, la care sunt solicitate serviciile profesioniste pentru situatii de urgenta.
Decizia companiei a venit in urma situatiei dificile cu care s-a confruntat Romania in perioada ianuarie – februarie 2012.
“Incepand cu 2007, am alocat aproape 3 milioane de euro pentru sustinerea partenerilor nostri in gestionarea situatiilor de urgenta: extinderea retelei de telemedicina de urgenta la nivel national, programe de educatie pentru preventia situatiilor de urgenta, reabilitarea caselor distruse in urma inundatiilor. Anul acesta am contribuit semnificativ la consolidarea capacitatii nationale de gestionare a situatiilor de urgenta cu echipamente care suplinesc nevoi indispensabile in salvarea de vieti. Reconfirmam, astfel, angajamentul nostru fata de Romania, fata de comunitatile in care ne desfasuram activitatea, fata de partenerii nostri.”, a declarat Mariana Gheorghe, CEO Petrom.
„In calitate de ministru al Administratiei si Internelor, sunt onorat sa avem Compania Petrom ca partener in acest proiect important pentru Romania. Aceasta implicare nu este de ieri sau de azi, ci are un suport real in activitatea Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta de-a lungul ultimilor ani. Nu de putine ori, Inspectoratul a beneficiat de echipamente de ultima generatie care ne-au ajutat sa atingem o performanta notabila in domeniul interventiei in cazuri de calamitati naturale. Ne dorim ca acest parteneriat sa continue si sa-l dezvoltam si pe viitor cu efecte benefice pentru salvarea vietilor semenilor nostri.”, a declarat Mircea Dusa, Ministrul Administratiei si Internelor.
“Faptul ca nu suntem singuri in demersul de a creste nivelul de securitate a comunitatilor si cetatenilor ne-o dovedeste evenimentul pentru care suntem astazi, aici, si pe care il consider o reusita pentru fiecare dintre noi. Datorita Petrom, din acest moment colegii mei vor putea actiona mai in siguranta, in conditii meteorologice dificile, vor putea asigura primul ajutor calificat si evacuarea bolnavilor din zone greu accesibile, se vor putea adaposti sau vor putea asigura cazarea si hranirea persoanelor sinistrate in conditii mult mai bune si, nu in ultimul rand, vor putea utiliza tehnologie de ultima ora in actiunile de salvare a victimelor prinse sub daramaturi”, a spus inspectorul general al IGSU, colonel Marcel Sorin Lucaciu.
Echipamentele achizitionate si importanta lor in gestionarea situatiilor de urgenta au fost prezentate prin intermediul unor demonstratii spectaculoase realizate de echipajele IGSU.