Eco-aterizarea

Peste 13 milioane de tone de emisii de carbon ar putea fi economisite daca toate companiile de aviatie ar instala tehnologia de ghidare prin satelit Required Navigation Performance (RNP) la bordul avioanelor lor, relateaza GreenBiz.

Luna trecuta, un avion apartinand companiei Alaska Airlines a facut primul pas intr-un proiect de reducere dramatica a emisiilor de carbon din transportul aerian. Cu ajutorul unei tehnologii ghidate prin satelit RNP, avionul a urmat o traiectorie descendenta continua care reduce lungimea distantei de zbor, economiseste combustibilul, reduce emisiile si diminueaza zgomotul pentru comunitatile din preajma aeroportului.

Tehnologia le permite avioanelor sa coboare constant pe calea cea mai scurta si mai eficienta si inlocuieste aterizarile realizate pas cu pas incetinit.

Reprezentantii Alaska Airlines estimeaza ca, prin folosirea noii tehnologii pentru aeroportul Seattle-Tacoma (Sea-Tac), vor reduce consumul de combustibil cu 8 milioane de litri pe an, iar emisiile de gaze cu efect de sera vor fi cu 22 mii de tone mai putine. Sistemele Performance-based Navigation ar putea reduce emisiile de carbon cu 13 milioane de tone daca ar fi adoptate la nivel global.

Toate avioanele de la Alaska Airlines sunt echipate cu tehnologia RNP, iar Horizon Airlines este si ea in proces de echipare. Pe parcursul anului 2009, companiile vor continua sa testeze procesul optim de aterizare si spera sa obtina aprobarea Administratiei federale de aviatie de a se integra in operatiunile Sea-Tac in 2010.

La inceputul anului, grupurile industriale din aviatie au cerut o adoptare mai larga a unei tehnologiei similare cu RNP-ul Alaskai. Tehnologia RNP este folosita de compania Alaska Airlines in 23 de aeroporturi din Statele Unite. Aceasta a aparut in anii ‘90 pentru a ajuta avioanele sa aterizeze pe aeroporturi departate si dificile din Alaska.

Foto: hawaiimagazine.com

spot_img

Ultimele știri