Comisia Europeana a publicat lista companiilor aeriene care vor trebui sa-si reduca emisiile de dioxid de carbon incepand din 2012 pentru a putea opera in Uniune Europeana, in cadrul unui sistem de plata intens criticat, informeaza NewsIn.
Emisiile de gaze de sera ale industriei aviatice reprezinta in prezent 3% din totalul emisiilor europene de CO2.
UE a impus o noua lege pentru acest sector de la 1 ianuarie in mod unilateral, si in pofida opozitiei majoritatii tarilor membre ale Organizatiei Internationale de Aviatie Civila (OACI), cat si a protestelor companiilor din Asociatia internationala de transport aerian (IATA). Astfel, de la 1 ianuarie 2012, toate companiile aeriene, europene sau nu, care opereaza in UE vor trebui sa-si plafoneze emisiile de CO2 la 97% din nivelul anual de referinta, calculat de la media anilor 2004-2006.
In plus, companiile aeriene vor trebui sa plateasca 15% din permisele de poluare tarilor europene in cadrul unei burse de tranzactionare, restul fiind gratuit.