Informatia Zilei Satu Mare: Si nemtii platesc taxa de poluare pentru masini

Si in Germania, dupa saptamani la rand de discutii, partidele au ajuns la un numitor comun in privinta taxei auto anuale bazate pe emisiile de CO2, alaturandu-se tendintelor din intreaga Uniune Europeana. Incepand cu acest an cumparatorii de masini vor fi nevoiti sa plateasca statului o taxa pentru poluare al carei sistem de calcul ia in considerare emisiile de CO2 si capacitatea cilindrica a motorului. Astfel, masinile de dimensiuni mici sunt avantajate de noul sistem de taxare fata de varianta anterioara a taxei platita de automobilisti. Pentru un Opel Agila cu propulsor de 1,3 litri, Diesel, de exemplu, care emite 120 g CO2/km, proprietarul va trebui sa plateasca anual 123,5 euro, cu circa 75 de euro mai putin decat pana acum. Practic, fiecare gram de CO2 emis per kilometru peste limita de 120 g il va costa pe proprietar inca 2 euro. Tipul si cilindreea motorului vor determina restul sumei de plata. Nici pentru masinile cu motoare mari taxa nu difera mult de ceea ce plateau nemtii pana acum. Pentru un Audi Q7, cu motor in 12 cilindri, suma platita de cetatenii germani a ramas nemodificata, in timp ce pentru tot-terenul Mercedes-Benz GLK taxa creste cu doar 4,7%.
Si romanii asteapta cu sufletul la gura ca noul Guvern sa faca in cel mai scurt timp ceva cu aceasta taxa pe poluare auto triplata.
 

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri