Fabricile Heineken Romania si-au redus consumul specific de apa si energie, iar emisiile lor de CO2 au fost reduse.
Aceste performante sunt prezentate in cea de-a treia editie a Raportului anual de Sustenabilitate.
Documentul prezinta rezultatele companiei in anul 2011, pentru atingerea obiectivelor Agendei de Sustenabilitate “Brewing a Better Future”.
Obiectivele vizeaza protejarea mediului inconjurator, societatea si comunitatile in care compania Heineken isi desfasoara activitatea.
“Pentru noi, sustenabilitatea reprezinta un mod de a gandi, de a lucra si de a interactiona cu lumea care ne inconjoara. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul nostru, ghidandu-ne toate initiativele si actiunile. De la momentul lansarii Agendei de Sustenabilitate, in 2009, ne-am imbunatatit constant rezultatele obtinute si am avut o contributie pozitiva asupra societatii, a mediului inconjurator si a comunitatilor unde operam. Cu ajutorul angajatilor si al partenerilor nostri, in 2011, am atins obiectivele din Agenda noastra de Sustenabilitate si am stabilit noi obiective, mai ambitioase, pentru anul 2012”, declara Onno Rombouts, Managing Director Heineken Romania.
Fabricile din Romania – printre cele mai eficiente unitati Heineken
Potrivit Raportului de Sustenabilitate, fabricile Heineken din Romania si-au redus consumul specific de apa de la 4,1 hectolitri / hl in 2010 la 4,0 hectolitri / hl in 2011.
In acest mod, fabricile din Romania devin mai eficiente decat media Grupului Heineken, care este de 4,3 hectolitri de apa pe hectolitrul de bere.
In Romania, consumul specific total de energie a scazut de la 152,4 MJ / hl, inregistrat in anul 2010, la 138,9 MJ pe hectolitrul de bere, in anul 2011.
Consumul specific de electricitate a scazut de la 7,4 kWh / hl in 2010 la 7,3 kWh / hl in 2011, iar consumul de energie termica in procesul de fabricare a berii s-a redus de la 85,5 MJ / hl in 2010 la 73,7MJ / hl in 2011.
Pe de alta parte, nivelul emisiilor de CO₂ a fost redus de la 7,9 kilograme pe hectolitrul de bere, in anul 2010, la 7,1 kilograme pe hectolitru in anul 2011.
A fost eficientizat si sistemul de distributie a bauturilor, reducand nivelul emisiilor de CO2 cu 5 la suta. Noile „frigidere verzi” amplasate de Heinken consuma cu pana la 35 la suta mai putina energie decat frigiderele obisnuite.
Un alt obiectiv mentionat in Raportul de Sustenabilitate Heineken vizeaza incurajarea si dezvoltarea potentialului si aptitudinilor angajatilor. In anul 2011, nu au fost inregistrate nici un fel de reclamatii sau cazuri de abuz ori de discriminare, iar 55 la suta din pozitiile de middle si senior management din companie au fost ocupate de femei (fata de 42 la suta in anul 2010).
252.000 de lei pentru comunitatile locale
Tot in anul 2011, in regiunile unde isi desfasoara activitatea, Heineken Romania a lansat programul de responsabilitate sociala “Heineken pentru Comunitati”.
Programul reprezinta un concurs de proiecte, la care se pot inscrie ONG-uri si institutii publice locale. Acestea pot obtine sprijin financiar pentru derularea unor proiecte in domeniile educatiei, protectiei mediului inconjurator, sanatatii, culturii si turismului.
Heinken Romania a finantat implementarea celor patru proiecte castigatoare, la Constanta si Miercurea-Ciuc, cu 252.000 RON.
Programul “Heineken pentru Comunitati” continua si in 2012, in cele patru orase unde functioneaza fabrici ale Heineken Romania: Constanta, Miercurea-Ciuc, Craiova si Targu-Mures.
Agenda de Sustenabilitate „Brewing a Better Future” include si o strategie adresata publicului larg, menita sa incurajeze consumul responsabil si sa reduca abuzul de alcool. In acest context, toate sticlele si dozele in care sunt comercializate marcile Heineken Romania poarta mesajul de consum resposabil.
De asemenea, Heineken Romania este membru fondator al Consiliului Roman pentru Publicitate (”RAC”) si al Asociatiei Berarii Romaniei, respectand astfel o serie de coduri si reglementari pentru promovarea consumului resposabil de alcool.
Servicii de sanatate impotriva abuzului de alcool
Anul trecut, cu sprijinul Heineken Romania a fost lansata prima Harta Nationala a Serviciilor de Sanatate pentru persoanele cu un consum problematic de alcool si pentru cei apropiati lor. Aceasta reprezinta o baza de date centralizata a celor mai importante servicii de sanatate destinate persoanelor care se confrunta cu problema abuzului de alcool.
Pe baza realizarilor si a tintelor inregistrate in Agenda de Sustenabilitate “Brewing a Better Future”, Grupul Heineken doreste sa devina cel mai „verde” producator de bere din lume pana in anul 2020.
Heineken este cel mai mare producator de bere din Europa si al treilea din lume, dupa volum, iar Heineken Romania face parte din Grupul Heineken.
Heineken Romania ofera un portofoliu de marci diversificat, acoperind toate segmentele pietei: Heineken, Ciuc Premium, Ciuc Natur Radler, Silva Original Pils, Silva Dark, Golden Brau, Golden Brau Fara Alcool, Neumarkt, Bucegi. De asemena, sunt oferite marci de import – Edelweiss, Zipfer, Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster’s, Strongbow, Sol, Desperados, Gosser, Schlossgold, precum si marci regionale: Gambrinus, Harghita si Hategana.
Heineken Romania detine fabrici de bere la Miercurea-Ciuc, Constanta, Craiova si Targu- Mures, cu un efectiv total de 1.200 de angajati.
Foto: www.hipo.ro
Comentariile tale pot fi postate aici
Citeste si:
Heineken Romania, la a doua editie a Raportului de sustenabilitate