Cativa studenti ieseni vor sa revolutioneze tehnologia: au proiectat automobile ce pot fi fabricate din loprefin si carbon si vagoane din fibra de sticla. Materialele pot fi refolosite.
O echipa de 15 studenti de la Universitatea de Arte "George Enescu" au schimbat tabla cu fibra de sticla, tapiteria din piele cu canepa si fierul cu aliaje nou-aparute, mult mai rezistente, toate – materiale reciclabile. Au reusit sa construiasca proiectul unui tramvai, al unei masini 100% ecologice, mai multe piese de mobilier si obiecte de uz casnic.
Tramvaiul
Proiectul Sitra, un tramvai ecologic realizat de Silviu Teodor-Stanciu, foloseste, de exemplu, pentru tapiteria scaunelor un material textil pe baza de canepa.
"Caroseria este conceputa din fibra de sticla, care se poate recicla mult mai usor decat tabla sau aluminiul. La scaune, am folosit foarte multe placaje din fibrolemnoase", explica designerul.
Pe langa acest aspect de ordin ecologic, nu a neglijat nici partea tehnica si chiar a venit cu inovatii. "Am asezat motoarele pe verticala. Pentru ca nu mai are motorul sub podea, cand e zapada sau cand peronul statiei e mai mic sau mai inalt, printr-o comanda din cabina vatmanului, tramvaiul poate cobori si urca garda", mai explica Silviu.
Masina ecologica
Lucian Actrinei a gandit masina ecologica a secolului al XXI-lea. Printre materialele folosite au fost cele revolutionare in industria auto: sasiu din aliaj Buckypaper (un material experimental pe baza de carbon, mult mai usor decat fierul si cu o rezistenta de 500 de ori mai mare); loprefin (o combinatie intre polimeri si fibre naturale, de curand folosit in interior si la caroserii), iar la geamuri a folosit policarbonat, de asemenea un material ecologic.
Citeste mai multe in Evenimentul Zilei