Consortiul Retailer-ilor Britanici a anuntat ca magazinele au reusit sa reduca la jumatate cantitatea de deseuri care ajunge la groapa de gunoi, din 2005 pana in present, infomeaza “The Guardian”.
Retailerii au redus cantitatea de deseuri in mod voluntar, fiind constienti de impactul ridicat asupra mediului pe care il are industria din care fac parte. Mai putin de un sfert din mancarea, ambalajele, pungile si materialele de constructii produse de retailer ajung acum la groapa de gunoi, comparativ cu 2005, cand aproape 50% erau aruncate, arata un studiu al Consortiului.
Acesta arata ca retailerii au reusit sa scada cantitatea de deseuri care ajunge la groapa de gunoi prin refolosirea materialelor sau gasirea unor parteneri care le pot refolosi, prin reciclare si prin adoptarea unor tehnologii alternative pentru deseurile organice, cum ar fi recuperarea prin digestive anaeroba.
De asemenea, cantitatea de emisii produsa de transporturile si de magazinele retailerilor britanici a scazut cu 18% din 2005 pana astazi.
Raportul arata progresul facut de retaileri in ce priveste atingerea unor tinte ecologice pe care si le-au asumat in urma cu doi ani, de reducere a impactului pe care afacerile lor il au asupra mediului pana in 2013.