50% credite imobiliare acordate de Raiffeisen Bank în 2020 a fost pentru achiziția de imobile cu performanță energetică ridicată, potrivit celui de-al 12-lea Raport de Sustenabilitate al Băncii, cu titlul „Pentru următorul deceniu de sustenabilitate”. Raportul prezintă informații despre performanța non-financiară a companiei și despre impactul economic, social și de mediu în 2020.
Raportul ofera informații despre soluțiile oferite celor peste 2 milioane de clienți persoane fizice, aproape 100.000 de IMM-uri și peste 5000 de clienți corporate, despre angajați sau mediul de lucru, dar și despre eforturile băncii pentru finanțare sustenabilă sau investițiile în comunitate și impactul asupra mediului înconjurator. Temele care se regăsesc în raport au fost stabilite în urma unei analize de materialitate desfășurate la începutul anului 2021, în care toate părțile implicate au indicat care sunt subiectele de interes în relație cu Raiffeisen Bank.
Anul 2020 a fost marcat de măsurile luate de Raiffeisen Bank pentru a proteja angajații, clienții și partenerii companiei de efectele pandemiei COVID-19, accelerând în același timp eforturile pentru inovație și digitalizare.
”2020 a fost un an neobișnuit pentru fiecare dintre noi, atât la nivel individual, cât și pentru întreaga societate. În Raiffeisen Bank, ne-am continuat misiunea de a fi un cetățean corporativ implicat în problemele comunității și am contribuit la ameliorarea efectelor pandemiei, prin oferirea de soluții clienților aflați în dificultate, dar și prin susținerea sistemului medical și a societății civile. Raportul de sustenabilitate prezintă aceste eforturi, dar și planurile noastre pe termen lung de a construi un model de business responsabil pentru clienții, angajații și partenerii noștri și pentru dezvoltarea sustenabilă a societății românești”, a declarat Steven van Groningen, Președinte&CEO Raiffeisen Bank România.
Principalele rezultate înregistrate de Raiffeisen Bank în 2020 pe cei patru piloni urmăriți de companie
Angajamentul pentru banking responsabil:
- Valoarea economică distribuita în societate a fost de 419 milioane de euro (mai mare cu 17% față de anul anterior);
- Raiffeisen Bank are peste 2 milioane de clienți persoane fizice, peste 99.000 IMM-uri și peste 5300 de clienți din zona corporate;
- 1 din 2 credite imobiliare acordate de Raiffeisen Bank în 2020 a fost pentru achiziția de imobile cu performanță energetică ridicată;
- 31% din portofoliul de obligațiuni verzi al RBI se afla în România;
- 112 antreprenori au beneficiat de finanțare prin intermediul Factory by Raiffeisen Bank și 37 de tineri fermieri au participat la programul Masterclass of Business Agriculture.
Angajamentul Raiffeisen Bank pentru echipa:
- În Raiffeisen Bank lucrează 4965 de persoane, dintre care 75% sunt femei;
- 56.4% dintre pozițiile de management sunt ocupate de femei;
- 40% dintre colegi au lucrat de acasă în perioada pandemiei;
- 9 din 10 colegi se simt mândri să lucreze pentru Raiffeisen Bank;
- 81% susțin că Banca demonstrează grija pentru echipa.
Angajamentul Raiffeisen Bank pentru comunitate:
- În 2020, Raiffeisen Bank a donat 1.6 milioane de lei către spitale, servicii de ambulanță și inspectorate de urgență;
- Valoarea totală a investițiilor în comunitate a fost de 8,29 milioane de lei, cu 14% mai mari decât în anul anterior;
- Peste 370.000 de persoane au fost beneficiari ai proiectelor comunitare sprijinite de Bancă;
- 30% din bugetul investițiilor în comunitate a fost investit în proiecte de educație, iar 28% pentru sănătate.
Angajamentul Raiffeisen Bank pentru protectia mediului inconjurator:
- 41,6% din totalul energiei electrice consumate în 2020 provine din surse regenerabile;
- Au fost reciclate 83 de tone de deșeuri periculoase (corpuri de iluminat, baterii, DEE-uri).