CNAB: Intarzieri de pana la 60 de minute pe aeroporturile din Capitala

Din cauza conditiilor meteo, zborurile pe Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu inregistreaza intarzieri in medie de 40-60 de minute, potrivit Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB).

Pe Aeroportul Henri Coanda au fost anulate 34 de curse, aterizari si decolari. De asemenea, din cauza conditiilor meteo, pe Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu au fost anulate 6 zboruri.

„Pe ambele aeroporturi ale Capitalei se realizeaza permanent deszapezirea suprafetei de miscare – piste, platforme si cai de rulare – pentru desfasurarea in siguranta a operatiunilor aeriene, precum si deszapezirea drumurilor de acces si de incinta”, spun reprezentantii CNAB.

TAROM: Nu mai sunt preconizate alte anulari

Compania TAROM anunta ca pentru aceasta dupa-amiaza si seara nu mai sunt preconizate alte anulari in operarea curselor sale. Din cauza conditiilor meteo nefavorabile media intarzierilor este de 60 pana la 120 de minute.

TAROM reaminteste tuturor pasagerilor curselor sale care inregistreaza intarzieri si anulari ca vor beneficia de asistenta din partea companiei pe durata așteptarii lor in aeroport. Pasagerii curselor TAROM care au fost anulate vor fi reprogramati pe urmatoarele zboruri sau vor putea opta pentru rambursarea contravalorii biletelor.

Toti cei afectati de aceasta situatie sunt rugati sa contacteze agentiile emitente si agentiile TAROM pentru reprogramarea calatoriei sau rambursarea contravalorii biletului achitat, compania asigurand asistenta tuturor pasagerilor sai, conform Regulamentului European privind drepturile pasagerilor pe transportul aerian nr.261/2004.

Prognozele meteorologice pentru urmatoarele cateva ore nu indica o imbunatatire semnificativa a vremii. Pasagerii sunt rugati sa contacteze compania, pentru informatii legate de situatia zborurilor lor.

Drepturile pasagerilor

In cazul anularii zborului ca urmare a unor circumstante extraordinare, pasagerii au dreptul la rambursare sau la redirectionare, in functie de optiunea acestora si, de asemenea, au dreptul sa primeasca asistenta (mese, bauturi racoritoare, telefon, cazare, de la caz la caz).
Circumstantele extraordinare sunt acele situatii pe care operatorul de transport aerian nu le-a putut evita in pofida adoptarii tuturor masurilor.

Operatorul de transport aerian nu este obligat sa plateasca despagubire, in cazul in care poate face dovada ca anularea este cauzata de circumstante extraordinare.

„Asigur toti consumatorii ca, echipe de comisari ANPC vor verifica permanent daca in toate situatiile de anulare sau intarzieri prelungite ale zborurilor, drepturile pasagerilor sunt respectate. Suntem in legatura permanenta cu marile aeroporturi din tara si monitorizam cazurile de anulari si intarzieri ale zborurilor. Acolo unde vom constata incalcari ale legislatiei, vom aplica masurile corespunzatoare” Constantin Cerbulescu, presedintele ANPC.

Pana la aceasta ora s-a constatat ca in situatia in care s-au inregistrat anulari, intarzieri la decolarea sau aterizarea aeronavelor, pasagerilor le-au fost respectate drepturile.

Foto: reuters.com

Cosmin Zaharia

spot_img

Ultimele știri