Centrul logistic PENNY de la Filiași este clădirea industrială cu cel mai mare punctaj la BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assesment Methodology) International New Construction 2016. Rezultatul obținut este Outstanding – 92,89%.
Depozitul are o suprafață de 23.000 m2, o înălțime de 13,7 m și o zonă extinsă pentru recepție și expediere cu o înălțime de 6,5 m și un spațiu cu temperatură controlată de 8.600 m2.
Lucrările de construcție pentru centrul logistic au durat nouă luni și au fost finalizate în octombrie 2021. Depozitul este unul dintre cele mai performante din cadrul REWE Group. Are peste 1.200 de panouri fotovoltaice cu o putere instalată de 650kWp, stații de încărcare a mașinilor electrice și un sistem centralizat de monitorizare a consumului termic și electric integrat în sistemul central din Viena. Totodată, acesta deservește aproximativ 50 de magazine, ceea ce înseamnă livrări mai rapide, produse mai proaspete și emisii de CO2 mai reduse.
Construcția a fost gândită de la început ca o clădire sustenabilă, eficientă energetic, cu energie din surse regenerabile, cu un consum foarte redus de apă și cu o atenție deosebită pentru confortul, siguranța și sănătatea persoanelor care folosesc clădirea. Impactul asupra mediului a fost atent monitorizat și redus pe perioada șantierului și ulterior atenuat prin plantări și alte măsuri de susținere a biodiversității.
Au fost alese materiale cu amprentă de carbon mai redusă și certificate de mediu (EPD – Environmental Product Declaration), iar șantierul a avut o lungă serie de cerințe pentru a urmări aceleași principii de reducere a consumului de resurse, siguranța și sănătatea muncitorilor, respectiv impactul asupra mediului înconjurător cât mai redus.
„Certificările BREEAM reprezintă pentru noi nu doar confirmarea unei strategii reușite de expansiune, cât și dovada atenției ridicate pe care o acordăm sustenabilității în cadrul afacerii noastre. În ultimii ani, am investit din ce în ce mai mult în proiectele dedicate sustenabilității și am testat și implementat soluții prietenoase cu mediul și în magazinele nou deschise,” a declarat Daniel Gross, CEO PENNY România.
Scorul de 92,89% este rezultatul punctajelor obținute pentru următoarele categorii:
- Management – 83%
- Sănătate și Wellbeing – 100%
- Energie – 93%
- Transport – 78%
- Apă – 100%
- Materiale – 78%
- Deșeuri – 86%
- Utilizarea terenului și ecologie – 70%
- Poluare – 83%
- Inovație – 70%