Michelin Challenge Bibendum, un eveniment unde sunt expuse tehnologii de mobilitate sustenabile, a fost locul ales de Audi pentru a-si prezenta prototipul Q5 Hybrid Fuel Cell (HFC). Evenimentul mentionat a avut loc weekend-ul trecut la Tempelhof, un aeroport din Berlin.
Prin prototipul Q5 HFC, Audi exploreaza potentialul tehnologiei pilei de combustie cu hidrogen intr-un sistem de propulsie hibrid, pentru o mai mare autonomie si eficienta, lasand la o parte masinile care folosesc exclusiv hidrogenul pentru deplasare.
Q5 HFC dispune de doi cilindri sub presiune in care hidrogenul este stocat la o presiune de 700 bar. Pila de combustie este produsa din membrana cu schimb de protoni (sau polymer electrolyte membrane) si dezvolta 98 kW / 131 cai putere, relateaza Worldcarfans.com. Un acumulator litiu-ion de 1,3 kWh stocheaza energia in timp ce Q5-ul este propulsat de doua motoare electrice montate in apropierea rotilor, cu o putere totala de 90 kW / 121 cai si un cuplu maxim de 420 Nm.
Audi nu a oferit si date referitoare la autonomia acestui Q5, insa modelul se afla inca intr-o faza incipienta de testare. Toate masinile propulsate cu ajutorul hidrogenului au zero emisii, singurul lichid care iese pe teava de esapamant fiind apa.
Foto: Worldcarfans.com
Citeste si:
Renault Twizy, cea mai ieftina masina electrica, poate fi comandata online (VIDEO)
Test drive Green Report: Fluence, primul sedan 100% electric disponibil in Romania
Test drive Green-report.ro. Mitsubishi i-MiEV, buburuza electrica de oras (FOTO)
3.700 euro, in loc de 5.300 euro, pentru cumparatorii de masini electrice prin programul ”Rabla”
Dezvoltarea infrastructurii masinilor electrice, in mana autoritatilor locale