Planul judetean de gestionare a deseurilor pe urmatorii cinci ani a fost evaluat ieri, intr-o prima sedinta a grupului de lucru desemnat in cadrul Consiliului Judetean. in baza acestei documentatii, autoritatile clujene vor putea solicita finantari europene pentru diverse proiecte de deseuri.
Specialisti ai Consiliului Judetean, reprezentanti ai Agentiei Regionale pentru Protectia Mediului, ai Directiei Apelor Somes – Tisa, ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta, ai primariilor din Turda, Campia Turzii, Gherla, Dej si Huedin s-au intrunit ieri, intr-o prima sedinta de lucru pentru a evalua “Planul Judetean de Gestionare a Desurilor” (PJDC).
“Consiliul Judetean este titular al acestui plan de gestionare a deseurilor”, a precizat seful Directiei de Urbanism din cadrul administratiei judetene, Georgeta Floca. Documentatia urmeaza sa fie implementata pe o perioada de cinci ani. PJDC a fost elaborat in ideea crearii unei strategii, care sa se sincronizeze cu orientarea tuturor judetelor din regiune in ceea ce priveste programul de gestionare a deseurilor.
De asemenea, PJDC va permite ca fiecare comunitate sa utilizeze avantajele locale din regiune, de exemplu supracapacitatile de reciclare existente intr-un anumit judet pentru ca toata regiunea sa-si atinga, astfel, tintele. in acelasi timp, planul va crea o interfata in vederea elaborarii unei strategii de gestionare a deseurilor care nu pot fi administrate sau finantate de un singur judet (de pilda, din pricina unor cantitati prea mici de deseuri).
Si, nu in ultimul rand, este un instument care va permite administratiei judetene sa atraga fonduri europene suplimentare pentru proiecte care sa fie integrate in PJDC. Structura acestui plan cuprinde o descriere a situatiei existente din punct de vedere al gestionarii deseurilor, obiective si tinte in ce priveste gestionarea deseurilor si o planificare a obiectivelor. Nu lipseste o prognoza a cantitatilor de deseuri generate si colectate, alternative tehnice potentiale, calculul capacitatilor necesare, masuri de implementare, evaluarea costurilor si nu numai.
Reprezentantii administratiei judetene au precizat ca acest plan a fost elaborat la nivelul institutiei, iar grupul de lucru desemnat ar urma sa se intruneasca in mai multe sedinte inainte de a-l valida.