Magazinele Wal-Mart au lansat joi un raport in care fac publice progresele in atingerea scopurilor sale de sustenabilitate, cum sunt cele de reducere a cantitatilor de gunoi generat sau de reducere a consumul de energie in magazinele retailerului.
Wal-Mart, care si-a inceput activitatile de mediu in 2005, si-a propus ca pe parcursul unei zile sa foloseasca numai energie regenerabila si sa nu genereze deloc deseuri.
Cu acest scop, compania a construit magazine-experiment pentru a testa diferitele cai de conservare a apei sau a electricitatii, dar si de reducere a cantitatii de deseuri generate.
Mai devreme anul acesta, Wal-Mart publica un alt plan de mediu „Sustenabilitate 360” care provoca atat angajatii magazinului, cat si furnizorii si consumatorii sa elimine energiile nonregenerabile din viata lor.
Datorita pozitiei sale de lider mondial in retail, Wal-Mart este considerat unul dintre putinele companii care isi pot incorda muschii corporatisti pentru a face schimbari directe in consumul mondial de energie.
In timp ce aceste eforturi aduc o imbunatatire a situatiei de mediu, ele sunt si un instrument de reducere a costurilor pentru Wal-Mart.
"Am aflat ca nu exista niciun conflict intre modelul nostru de business al costurilor scazute zilnice si al practicarii unor preturi mici si modelul sustenabil al afacerilor”, a declarat directorul executiv Wal-Mart, Lee Scott.
„Multe dintre eforturile nostre de mediu inseamna economie de costuri pentru noi, furnizorii si clientii nostri, astfel ca atat in timpuri mai bune sau mai rele, aceste eforturi raman o parte din noi”, a adaugat acesta.
Mai jos sunt cateva citate din raportul de 60 de pagini, subliniind eforturile de pana acum ale retailerului si provocarile cu care se va confrunta in continuare :
- Despre relatia cu furnizorii:
„Poate cea mai mare oportunitate de a asigura respectarea standardelor Wal-Mart este de a reduce numarul formal al furnizorilor si fabricilor folosite ca sursa, ceea ce ne va permite sa obtinem o aderenta mai mare la standardele noastre etice. Aceasta va ajuta de asemenea si la stabilirea unei relatii pe termen lung, a unor colaborari mai profunde si la construirea decapacitati". - Despre reducerea impactului de carbon:
"In eforturile noastre de a reduce impactul nostru asupra mediului, una dintre cele mai mari provocari ramane cresterea noastra. In timp ce continuam sa ne extindem, cresc si emisiile noastre de carbon. Rata cresterii emisiilor de carbon este mai mica decat cea a expansiunii fizice. Noi vedem extinderea noastra ca pe un efect pozitiv asupra carbonului absolut, pentru ca din pozitia de companie in dezvoltare ne permitem sa exploram si sa investim in tehnologii noi care pot conduce la reducerea carbonului". - Despre flota de camioane:
"In 2005, ne-am fixat ca scop pentru anul 2008 cresterea cu 25% a eficientei in cadrul flotei de camioane private Wal-Mart si dublarea eficientei in urmatorii 10 ani. Din 2005 pana astazi, flota Wal-Mart s-a eficientizat cu 15%. Un procent adiacent de 10-13% a fost verificat prin testari si va fi aplicat noilor tractoare care vor intra in flota odata cu scoaterea din uz a echipamentului vechi, actiune care se va intampla in urmatorii ani". - Despre masurile privind deseurile
"Pe termen scurt, scopul nostru este sa reducem cantitatea de deseuri solide din magazinele nostre din SUA si depozitele Sam’s Club cu 25% pana in octombrie 2008. Pentru a ajunge acolo este necesar sa antrenam in acest efort toti cei 60.000 de furnizori ai nostri, pentru ca cea mai mare cantitate de deseuri pe care o generam provine din ambalajele de livrare”. "Stim ca una dintre cele mai mari provocari ale noastre este de gestiona deseurile. Am facut progrese considerabile pentru a ne atinge tinta de zero deseuri in SUA, insa in realitatea nu avem cum sa masuram exact cu cat am redus cantitatea de deseuri”.