Vodafone a reconditionat peste 5.000 telefoane

Subsidiara din Romania a grupului britanic de telefonie mobila Vodafone a colectat de anul trecut pana la inceputul acestei luni aproximativ 5.200 de telefoane mobile, care au fost reconditionate si revandute catre tari in curs de dezvoltare, au declarat pentru Green Report reprezentantii operatorului.

“Anul trecut, Vodafone a lansat programul buy-back in 561 de magazine Vodafone si ale dealerilor. Pana la 1 aprilie 2012, s-au colectat prin acest program aproximativ 5.200 de telefoane, care sunt reconditionate si revandute catre tari in curs de dezvoltare”, a explicat Angela Galeta, project manager CSR in cadrul Vodafone Romania.

Programul buy-back face parte dintr-un complex plan de management al deseurilor, care include masuri de colectare, reciclare sau refolosire a tuturor categoriilor de deseuri produse in cadrul Vodafone Romania.

“In anul 2007, am fost prima companie de telecomunicatii care a lansat programul national de reciclare a telefoanelor mobile si a accesoriilor, prin care se colectau telefoane mobile si accesorii – baterii, incarcatoare, dispozitive hands-free, cabluri de date, indiferent de starea de functionare a acestora, in scopul reciclarii, de la toti utilizatorii de telefonie mobila din Romania, in punctele special amenajate din toate magazinele proprii din tara. In primii doi ani de desfasurare a programului am colectat si reciclat doua tone de telefoane si accesorii, reprezentand un numar total de peste 8.000 de telefoane si 470 de kg de accesorii. Din numarul total, 48% au fost reconditionate pentru a fi reutilizate in tari in curs de dezvoltare, iar 52% au fost dezmembrate si materialele componente au fost recuperate si refolosite pentru fabricarea de echipamente noi. Veniturile obtinute in urma procesului de reciclare au fost donate, in totalitate, catre proiecte de mediu”, a declarat Angela Galeta.

Reducerea emisiilor cu 50% pana in 2020

De asemenea, incepand din 2011, Vodafone Romania deruleaza Programul national de reciclare a telefoanelor mobile si a accesoriilor si colecteaza deseurile DEE prin Asociatia Colectiva RoRec.

Totodata, angajatii Vodafone sunt implicati in proiectul intern “Saptamana Reciclarii Telefoanelor Mobile”, lansat in 2006, pentru reciclarea telefoanelor mobile si a accesoriilor.

Prin aceasta campanie, operatorul a reusit sa adune peste 5.000 de telefoane si accesorii.

Reprezentantul companiei a subliniat ca in anul 2007, Vodafone a anuntat ca unul din obiectivele companiei in aceasta zona politicii de mediu, este reducerea cu 50% pana in 2020, a emisiilor de CO2 (fata de nivelul emisiilor din 2006).

“In acest context, Vodafone Romania este certificata ISO 14001 pentru managementul mediului si, alaturi de celelalte divizii Vodafone in lume, contribuie la realizarea acestui obiectiv, elaborand un plan anual de eficienta energetica, cu masuri concrete de reducere a consumului de energie si, implicit, a emisiilor de CO2. Acest plan include masuri si solutii tehnice concrete pentru reducerea acestor emisii. De exemplu, una dintre solutiile tehnice pusa deja in practica este oprirea automata a iluminatului si a echipamentelor de climatizare dupa terminarea orelor de program. O alta masura, care depinde de data aceasta de implicarea angajatilor, este inchiderea calculatoarelor la sfarsitul programului de lucru si a instalatiilor de climatizare din salile de intalnire, la iesirea din sala”, a spus Galeta.

Factura electronica

De asemenea, acesta a mentionat ca, anual, sunt analizate tipurile de energie folosite pentru a identifica noi modalitati de a obtine eficienta energetica.

Una dintre acestea este reducerea consumului de energie in special pentru echipamentele de incalzire, ventilatie, aer conditionat, utilizand un software dedicat pentru managementul consumului energetic.

“Astfel, anual am reusit reducerea consumului de energie cu 5 pana la 10%. Analizam si posibilitatea de a adopta si solutii de energie verde, cum ar fi energia eoliana, solara sau geotermala. De aceea, unul dintre criteriile standard pe care le avem in vedere la alegerea furnizorilor nostri este si impactul produselor sau serviciilor furnizate din punctul de vedere al emisiilor CO2. Acest criteriu se aplica inclusiv contractelor de achizitie a energiei electrice la consumatori eligibili, unde tinem cont de emisiile CO2 mentionate in eticheta de energie pe anul anterior. Se stabileste si un target maxim al emisiilor de CO2 pentru energia furnizata pe parcursul contractului”, a afirmat reprezentantul Vodafone.

Ea a aratat ca operatorul cauta si alte solutii pentru a putea reduce impactul negativ asupra medilui, cum ar fi folosirea facturii electronice, serviciile video sau teleconferinta sau servicii M2M.

Peste 8 milioane de clienti

Reprezentantul Vodafone a spus ca subsidiara locala a grupului britanioc dezvolta si proiecte dedicate angajatilor.

“Inca din 2005, Vodafone deruleaza programul de colectare selectiva a hartiei si a PET-urilor. Deseurile sunt predate unor firme specializate in reciclarea hartiei si PET-urilor, iar sumele de bani obtinute au fost, pana in anul 2007, donate pentru proiecte ale Fundatiei Vodafone, iar din 2008, sumele sunt donate catre proiecte de protectia mediului. de asemenea, folosirea hartiei reciclate sunt masuri care s-au implementat la nivelul intregii companii, ca urmare a unor initiative venite din partea angajatilor”, a spus adaugat Angela Galeta.

Conform Ministerului Finantelor Publice, Vodafone Romania a inregistrat in 2010 o cfra de afaceri de peste 3,4 miliarde lei.

Vodafone Romania a incheiat anul 2011 cu 8,327 milioane de clienti, in scadere cu 15% raportat la sfarsitul anului 2010, declin determinat si de deconectarea utilizatorilor prepay inactivi.

In Romania, Vodafone concureaza cu operatorii Orange si Cosmote.

Gabriel Botezatu

Citeste si:

Cosmote, un telefon mobil = un copac

Programe eco marca Orange

Cosmote colecteaza selectiv

spot_img

Ultimele știri