Unilever: Romanii cauta produse sustenabile

Consumatorii romani se declara interesati sa cumpere produse sustenabile, releva rezultatele unui sondaj facute publice, la Bucuresti, de Unilever South Central Europe.

Principala motivatie pentru aceasta optiune a romanilor este dorinta de a oferi familiilor un stil de viata mai sanatos. Obiectivul de a imbunatati sanatatea familiei face parte si din Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil. Planul a fost lansat la finalul anului 2010, atat la nivel international cat si in Romania.

In tara noastra, Unilever deruleaza programe educationale ce vizeaza, printre altele, imbunatatirea stilului de viata si imbunatatirea sanatatii inimii.

Pe de alta parte, Unilever se implica in programul de reducere a consumului de sodiu. In acest context, pe parcursul anului 2011, nivelul sarii din noile sortimente de supe si condimente comercializate in magazine a fost redus in medie cu 10 la suta. Aceasta initiativa a continuat si in anul 2012. De exemplu, cantitatea de sodiu din noile supe instant a scazut cu pana la 40 la suta.

Produsele sustenabile nu sunt neaparat mai scumpe

„Produsele sustenabile nu sunt neaparat mai scumpe”, a subliniat Dana Dobrescu, Communications Manager in cadrul Unilever South Central Europe. “In schimb, aceste produse se vand mult mai bine”, a explicat Dana Dobrescu, aducand drept exemplu ceaiul Lipton, a carui formula sustenabila are succes in intreaga Europa.

Sondajul prezentat de Unilever arata ca, pentru romani, cele mai importante caracteristici ale unui produs sustenabil sunt, in ordine, diminuarea consumului casnic de apa si energie (32,56 la suta), folosirea unui ambalaj reciclabil (27,99 la suta) si procurarea materiilor prime din surse sustenabile (21,58 la suta). Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil corespunde si asteptarilor consumatorilor romani, intrucat vizeaza, la nivel global, reducerea cu o treime a ambalajelor folosite de companie, pana in anul 2020, prin folosirea unor materiale mai usoare, prin optimizarea designului si prin eliminarea ambalajelor inutile. Tot pana in anul 2020, Planul Unilever prevede reducerea la jumatate a consumului de apa asociat cu utilizarea produselor Unilever de catre consumatori.

„La Unilever, credem ca singurul model de business acceptabil in viitorul apropiat este cel bazat pe sustenabilitate. Sondajul efectuat recent in randul consumatorilor romani arata ca acestia sunt tot mai preocupati de adoptarea unui stil de viata mai sanatos, de reducerea facturilor de apa si electricitate, intr-un cuvant – de sustenabilitate. Planul Unilever pentru un Stil de Viata Durabil ne ajuta nu doar sa le oferim produse sustenabile, ci si sa implementam programe educationale care ii ajuta pe consumatori sa identifice acele mici actiuni ce pot avea un impact pozitiv important asupra calitatii vietii lor si protectiei mediului”, a declarat, la Bucuresti, Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe.

Potrivit sondajulului Unilever, peste 30 la suta dintre romani au spus ca ar fi dispusi sa plateasca un pret mai mare pentru un produs sustenabil. Pe de alta parte, peste 23 la suta dintre romani declara ca nu vor plati mai mult, nici macar pentru un produs sustenabil.

Romanii fac economii la apa si la energie

Pe drumul spre un stil de viata sustenabil, cele mai frecvente masuri adoptate de romani sunt, in ordine, reducerea consumului de apa, reducerea consumului de energie, modificarea alimentatiei prin reducerea consumului de sare, zahar si grasimi, precum si alegerea unor mijloace de transport mai putin poluante.

Un element ingrijorator este faptul ca peste 17 la suta dintre persoanele care au raspuns la sondaj recunosc faptul ca nu stiu daca produsele pe care le cumpara sunt sustenabile. Alte persoane sustin ca au dorit sa cumpere produse sustenabile din Romania, dar fie nu le-au gasit in magazine, fie nu au avut rabdare sa le caute.

In privinta activitatilor care au cel mai mare impact negativ asupra mediului, peste 51 la suta dintre romani au indicat transporturile, 41 la suta au indicat industria iar 5 la suta dintre romani au indicat consumul casnic. Mai putin de doi la suta dintre romani cunosc impactul negativ al agriculturii asupra mediului. Potrivit reprezentantilor Unilever, acest procent redus releva o „subestimare” a impactului negativ al agriculturii, intrucat in statisticile ONU, intre 14 si 16 la suta din impactul negativ al activitatilor umane asupra mediului este atribuit agriculturii.

La nivel global, din anul 1994 pana in prezent, unitatile Unilever si-au redus emisiile de CO2 cu 55 la suta. Pentru continuarea acestei evolutii pozitive, una dintre initiativele Unilever este reducerea numarului de kilometri parcursi de autocamioanele companiei, printr-un management mai bun al transporturilor auto. La nivel european, pana in anul 2014, distantele parcurse de masinile Unilever se vor reduce cu 200 de milioane de kilometri pe an, dintre care 4,5 milioane de kilometri vor fi economisiti in Romania, a precizat Dana Dobrescu.

Unilever reprezinta unul dintre cei mai puternici jucatori de pe piata bunurilor de larg consum din Romania. Cele mai cunoscute marci ale sale sunt Dero, Omo, Cif, Domestos, Coccolino, Dove, Rexona, Axe, Rama, Delikat, Knorr si Lipton. Unilever este prezent in Romania din anul 1995. Pana in prezent, Unilever a investit in Romania aproape 125 de milioane de euro.

Mihai Diac

Comentariile tale pot fi postate aici

Citeste si:

Unilever: Un business sustenabil inseamna profit

Unilever Romania reduce consumul de energie cu 23%

Romanii ignora alimentele bio

Mancarea sanatoasa este prea scumpa

spot_img

Ultimele știri