Incepand cu 1 ianuarie 2011, statele membre UE sunt obligate sa interzica accesul pe piata pentru automobilele noi ce nu respecta regulile pentru sistemele de aer conditionat, chiar daca respectivele sisteme au fost aprobate la un moment dat, anunta Reuters.
In 2006, legislativul european a decis sa interzica chimicalele pe baza de fluor in sistemele de aer conditionat, asa cum este substanta standard R134a, din cauza efectului lor de sera. UE a decis ca aceste reglementari sa se adreseze tuturor modelelor noi de masini din 2011 si tuturor vehiculelor noi din 2017. Cu toate acestea, multe autoritati nationale au decis sa nu aplice restrictiile pentru vehiculele noi care foloseau sisteme de aer conditionat aprobate deja pentru alte modele mai vechi.
O astfel de interpretare ar fi putut face ca legea aprobata de UE in 2006 sa devina inutila. Din acest motiv, completarile facute recent inlatura posibilitatea ca milioanele de masini europene produse in fiecare an sa se sustraga de la respectarea regulilor.
Legislatia deschide piata pentru noi refrigeranti, iar cei pe baza de HFO-1234yf, folositi de gigantul din industrie Honeywell International, ar putea acapara in intregime sectorul acoperit pana acum de sistemele bazate pe dioxid de carbon.
Reglementarile UE fac parte din eforturile europenilor de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera pentru respectarea angajamentelor luate prin protocolul de la Kyoto.
Foto: www.thecityfix.com