A treia varianta a taxei auto va taxa noxele, in proportie de 70%, si dioxidul de carbon, in proportie de 30%

Guvernul a dezbatut luni, in prima lectura, cea de-a treia varianta a taxei auto. Potrivit documentului aprobat de Comisia Europeana, autoturismele euro 3 si euro 4 vor fi taxate in functie de emisiile de dioxid de carbon, informeaza site-ul The Money Channel.

Astfel aceasta varianta prevede taxarea noxelor in proportie de 70% si a dioxidului de carbon in proportie de 30%, a declarat ministrul Mediului Attila Korodi, iar acest principiu se aplica pentru masinile euro 3 si euro 4.

"Aceasta Ordonanta de Guvern este un instrument de protectie a mediului, pentru reducerea poluarii la autovehicule si va intra in bugetul Fondului pentru Mediu", a declarat Korodi.

Printre proiectele de mediu finantate de taxa auto se numara reinnoirea parcului auto, impadurirea terenurilor degradate sau defrisate, producerea de resurse de energie alternativa, regenerabila, sau renaturarea terenurilor scoase din patrimoniul natural, potrivit ministrului Mediului.

"Am luat in considerare nu numai emisiile de noxe privind standardele Euro 0 – Euro 4, dar si emisiile de praf. Din fericire, exista si solutii tehnice la ora actuala care adauga un plus in retinerea particulelor de praf PM10. Acele masini diesel care au aceste filtre de particule vor primi o reducere de 25% din taxa calculata pentru autovehiculul respetiv", a spus Korordi.

Potrivit noii grile de calcul, valoarea taxei scade cu 5 la suta pentru fiecare an de vechime al masinii fata de cea incasata in prezent. Doar unele masini euro 3 au, insa, mentionate in cartea tehnica emisiile de dioxid de carbon. Pentru cele care nu au aceste informatii specificate, vor fi luate in calcul toate emisiile de poluanti, precum oxidul de azot, legate direct de cilindree si vechimea vehiculului.

Proprietarii acestor masini pot cere Registrului Auto Roman sa evalueze gradul emisiilor poluante. Testul special costa, insa, 600 de euro, bani care vor fi adaugati taxei de poluare auto. Taxa va fi calculata dupa noile principii si pentru masinile euro 2, euro 1 si non-euro. Noua taxa de mediu ar urma sa intre in vigoare la 1 iulie. Banii incasati urmeaza a fi folositi pentru finantarea unor proiecte si programe de protectie a mediului.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri