TOP Cele mai responsabile hoteluri din Bucuresti

Chiar daca in Romania nu exista inca un hotel zero emisii, echipa „Green Report“ si-a propus in aceasta luna sa gaseasca hotelurile din Bucuresti care, pe langa grija pentru oaspetii lor, tin cont si de impactul operatiunilor lor asupra mediului. Chestionarul nostru a fost trimis la toate marile hoteluri din Bucuresti si, recunoastem, nu toate ne-au raspuns. Pe podium urca trei hoteluri care s-au evidentiat prin programe dedicate reducerii amprentei de carbon. Premiul intai cu coronita merge la Hotelul Pullman, pe locul al doilea se claseaza Intercontinental, iar pe pozitia a treia – Hotelul Crowne Plaza.

Material realizat de Oana Neneciu si Loredana Pana

1. Pullman
„Earth Guest“, programul de constientizare a angajatilor si a clientilor hotelului a deparatajat Pullman de celelalte hoteluri din top. Un program inedit, „Earth Guest“, include un canal TV al hotelului prin intermediul caruia oaspetii afla despre reciclare si economisirea consumului de apa si curent, dar si despre dezvoltarea durabila a hotelurilor Pullman. Pe langa acest program, hotelul are alimente organice in meniu si se aprovizioneaza de pe piata locala. De asemenea, se recicleaza si se utilizeaza detergenti ecologici. Pullman a adunat 380 de puncte si are
implementate 18 dintre cele 21 de masuri incluse in chestionar.

2. Intercontinental
Hotelul, o cladire reprezentativa pentru Bucuresti, a obtinut cateva puncte in plus pentru ca are o strategie de responsabilitate sociala, Intercontinental Bucuresti castigand in 2008 un premiu pentru programul de management al deseurilor. Alte masuri care departajeaza hotelul de celelalte sunt crearea de parcari pentru biciclete si participarea la campania „Earth Hour“. Intercontinental Bucuresti a strans 360 de puncte si are implementate 16 masuri din chestionarul „Green Report“.

3. Crowne Plaza
La distanta mica de locul doi, Crowne Plaza a adunat 350 de puncte. Pe langa becuri economice, colectarea selectiva a deseurilor si reciclarea deseurilor menajere, hotelul pune la dispozitia oaspetilor shuttle-uri pentru drumul de la si spre aeroport, ceea ce inseamna transport sustenabil. Donarea pieselor de mobilier uzate este o alta masura importanta pentru diminuarea impactului hotelului asupra mediului.

4. Carol Parc Hotel
Hotelul de cinci stele plus a strans, in urma completarii chestionarului, 290 de puncte. Hotelul a eliminat ustensilele din plastic, se implica in programe de responsabilitate sociala si se aprovizioneaza cu alimente de pe piata locala. Produsele de igiena sunt achizitionate tot din Romania, amprenta lor de carbon fiind mica fata de produsele comandate din afara tarii. Hotelul s-a mai dotat cu sisteme pentru reducerea consumului de apa si energie si utilizeaza hartie reciclata pentru documente.

5. Marriott
In Hotelul Marriott din Bucuresti se utilizeaza detergenti ecologici, s-a diminuat consumul de hartie si se colecteaza selectiv deseurile. Pe langa aceste masuri, hotelul mai are sisteme de eficientizare a consumului de apa si energie, iar in camere, oaspetii gasesc mesaje ecologice. Marriott a acumulat 280 de puncte in chestionarul nostru.

6. K+K
Hotelul recicleaza piesele uzate de mobilier si se aprovizioneaza cu alimente si produse de igiena de pe piata locala. De asemenea, pentru documente se utilizeaza hartie reciclata si s-au eliminat ustensilele din plastic. Pentru masurile de mediu pe care le are, hotelul a acumulat un total de 240 de puncte dupa completarea chestionarului „Green Report“.

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri