Proiectul legislativ privind timbrul de mediu a inclus o majorare a sumelor ce trebuie platite la inmatricularea masinilor Diesel, a anuntat astazi ministrul Mediului si Schimbarilor Climatice, Rovana Plumb.
Majorarea a fost decisa in urma procesului de consultare publica organizat de MMSC pe tema timbrului de mediu.
Timbrul de mediu se va aplica intr-un anumit cuantum pentru Diesel si intr-un alt mod la masinile pe benzina, tinand cont ca motoarele Diesel au emisii de particule care polueaza mai mult”, a precizat ministrul Mediului.
Timbrul de mediu va fi aprobat saptamana viitoare
Forma finala a actului normativ privind timbrul de mediu ar urma sa fie aprobata de Guvernul Romaniei in prima sa sedinta de saptamana viitoare.
Proiectul legislativ care transforma vechea taxa auto in timbru de mediu a fost elaborat de specialistii Ministerului Mediului si a fost definitivat pe baza propunerilor venite din partea societatii civile. Ultimul demers in acest sens a fost o dezbatere organizata saptamana trecuta la sediul MMSC.
Principalul efect al aplicarii timbrului de mediu va fi o crestere medie cu 10 – 15 la suta a sumelor ce trebuie platite de proprietarii masinilor Euro 3 si Euro 4, in raport cu vechea taxa auto. Pentru inmatricularea masinilor non – Euro, Euro 1 si Euro 2, timbrul de mediu va fi in general mai redus decat vechea taxa auto.
Pentru masinile cu motor termic Euro 6, precum si pentru automobilele electrice si hibrid, timbrul de mediu va fi zero.
Una dintre observatiile formulate in cadrul consultarii publice a fost aceea ca masinile Diesel vechi sunt extrem de poluante. Drept urmare, reprezentantii MMSC au modificat proiectul, introducand o “grila separata” de calcul pentru masinile cu motor pe benzina si pentru cele cu motor Diesel, a explicat Rovana Plumb.
Industria romaneasca produce automobile Euro 5
In schimb, cererea formulata de reprezentantii societatii Dacia, aceea ca timbrul de mediu sa fie majorat pentru toate masinile cu motor Euro 3 sau Euro 4 (nu doar pentru cele Diesel), nu a fost aplicata. Reprezententii Dacia sustineau ca o asemenea majorare ar descuraja inmatricularea masinilor second-hand si ar ajuta industria auto autohtona, care produce in acest moment masini cu motor Euro 5.
Ministrul Mediului a subliniat astazi, din nou, ca timbrul de mediu va constitui “un element bun in ceea ce priveste reducerea emisiilor si innoirea parcului auto”.
Imediat dupa intrarea in vigoare a timbrului de mediu, MMSC va lansa si noua forma a programului Rabla, a precizat Rovana Plumb.