Principiul deprecierii, pe care il cere Comisia Europeana, este cel care a stat la baza decizie de introducere a taxei auto, a declarat, in cadrul emisiunii Fara Frontiere de la TVR de joi seara, ministrul Mediului, Attila Korodi. Acesta este cel care sta si la baza modificarilor taxei facute de guvern si trimise la Bruxelles.
Acest lucru inseamna luarea in calcul a valorii masinii: o masina care are 10 ani va merge mai putin decat una care are un an, iar daca este dintr-o categorie Euro mai mica se taxeaza mai mult, a explicat ministrul Mediului modificarea taxei prin scaderea ei pentru masinile vechi chiar si cu 90% si marirea ei pentru masinile noi. Guvernul nu a facut acest lucru de la inceput din cauza reactiei care a si aparut in acest moment, cum ca tocmai masinile vechi pentru care taxa se reduce polueaza mai mult, a mai spus Attila Korodi.
Ministrul Mediului a declarat ca o alta modificare a taxei este faptul ca toate fondurile stranse vor merge direct la mediu pentru investitii in proiecte de limitare a gazelor cu efect de sera, reducerea parcului auto vechi, renaturari, piste pentru biciclisti, reimpaduriri sau pentru marirea capacitatii de producere a energiilor regenerabile. "Facem o sansa pentru cetatean sa-si reduca factura in casa sau sa-si schimbe masina", a declarat Attila Korodi.
In ce priveste legiferarea, ministrul Mediului a precizat ca la sfarsitul lunii ianuarie vom avea si un act normativ cu acesta modificari. Referitor la cazul romanului care a castigat procesul impotriva Romaniei pentru returnarea taxei auto, acesta a declarat ca fiecare caz se judeca separat si ca atata timp cat nu se decide la nivel legislativ ca taxa este neconstitutionala, legea este in vigoare si este un fapt consumat.
Prezenta in cadrul emisiunii, europarlamentarul Daciana Sarbu, membru in comisia de mediu a Parlamentului European, a salutat decizia de modificare a taxei auto. "E mult mai bine, asteptam aceasta veste. E bine ca toate fondurile vor fi directionate catre mediu", a declarat aceasta.
Ministrul Mediului a mai precizat ca va sustine in continuare proiectul constructiei de piste pentru biciclisti, declarand ca are in vedere obligarea autoritatilor locale sa faca piste pentru biciclisti, pe modelul spatiilor verzi. "75% din noxele din Bucuresti provin de la traficul rutier. Pe mandatul meu nu, dar pe mandatele viitoare vom avea piste pentru biciclisti", a spus acesta.