Studiu:  ONG-urile, lipsite de fonduri si voluntari

84% dintre ONG-urile participante la un studiu finantat de catre Petrom, pentru a identifica principalele nevoi ale societatii civile, au declarat ca lipsa de fonduri este principala problema cu care acestea se confrunta, urmata de intarzierea finantarilor europene (50%), dar si de lipsa voluntarilor (46%).

Studiul a fost realizat de Cult Market Research, pe un esantion de 102 ONG-uri, din diferite zone geografice (20 de judete) si domenii, reprezentativ la nivel national.

“Fondurile europene sunt importante, dar inaccesibile cu desavarsire pentru o organizatie care nu dispune deja de rezerve insemnate si de o armata de angajati <birocratici>. Intarzieri, uneori, si de 400 de zile la plata, cumulat cu dobanzi bancare neeligibile ca si cheltuieli, inexistenta pana de curand a facilitatii unei prefinantari a proiectului tot din resurse nerambursabile, dezorganizarea autoritatilor in aplicarea normelor de derulare a proiectelor au facut si continua sa faca imposibila utilizarea fondurilor europene/bugetare”, a declarat Razvan Popescu, S.O.P.M.M Oceanic Club.

Majoritatea veniturilor, de la alte fundatii sau de la companii

Prevederea 2% din Codul Fiscal poate contribui la viabilitatea financiara a unei organizatii si reprezinta o metoda de atragere de fonduri. Un sfert din reprezentantii ONG-urilor participante la studiu au afirmat ca,in 2011, prin directionarea a 2% din impozit si-au asigurat intre 5% – 25% din venituri.

Venituri mai mari, de peste 75%, au venit de la fundatii sau alte organizatii similare si companii private. In ceea ce priveste modalitatile pe care ONG-urile le folosesc pentru a se promova in scopul atragerii de fonduri, 74% au declarat ca site-urile oficiale ale acestora reprezinta canalul de promovare cel mai frecvent utilizat. Pe locul al doilea se afla organizarea de evenimente, cu un procent de 48%.

Parteneriatele si colectarea de fonduri reprezinta doua dintre prioritatile ONG-urilor participante la studiu. Astfel, conectarea cu potentialii clienti si obtinerea unor finantari sunt principalele obiective ale strategiilor de promovare. Cresterea notorietatii in cadrul comunitatii in care activeaza organizatia, dar si mediatizarea activitatilor sunt urmatoarele modalitati de promovare de pe agenda ONG-urilor.

Petrom, Vodafone si BCR, campanii reusite de CSR

In privinta companiilor care sustin societatea civila, 46% dintre ONG-urile participante la studio considera Petrom ca fiind compania care se implica cel mai mult, urmata de Vodafone cu 31% si BCR cu 10%. Cea mai vizibila campanie de sustinere a societatii civile este „Tara lui Andrei”, derulata de Petrom, cu 56%, urmata de „O viata poate depinde de tine” a celor de la Vodafone cu 32%.

„Ne-am dorit sa aflam care sunt nevoile societatii civile la nivel national, pentru ca vrem sastim care sunt problemele in comunitati si sa venimcu solutii. Credem ca societatea civilaeste un partener indispensabil in derularea programelor comunitare, prin prisma expertizei, experientei si a apropierii de problematica abordata. Strategia noastra de sustinere a sectorului nonguvernamental din Romania cuprinde parteneriate locale si centrale in cadrul programelor de responsabilitate sociala, campania anuala dedicata promovarii prevederii 2% in randul angajatilor, sustinerea fondurilor alocate ONG-urilor locale printr-un parteneriat cu FDSC si concursul lunar de proiecte de pe Tara lui Andrei.ro care ofera lunar o finantare de 5.000 de euro. Anul acesta, peste 2.000 de colegi din Petrom au redirectionat 2% catre societatea civila in cadrul campaniei interne, iar mai mult de jumatate au ales domeniul sanatatii”, subliniaza Mona Nicolici, Manager Relatii Comunitare Petrom.

90% din ONG-uri vor feedback constant de la companii

Aproximativ 94% din ONG-uri au declarat ca principalul argument de atragere a sprijinului din partea companiilor il reprezinta rezultatele proiectelor urmat de experienta (89%) si reputatie (88%). In colaborarea cu mediul privat, cele mai importante asteptari din partea ONG-urilor sunt atat de natura financiara, dar si informativa. Astfel, 90% dintre reprezentantii ONG-urilor solicita din partea companiilor asigurarea unui feedback constant.

La intrebarea legata de tipurile de activitati initiate de catre companii in care ar fi dispuse ONG-urile sa se implice, peste 90% dintre acestea au ales voluntariatul in comunitate.

„Voluntariatul in comunitate se diversificain continuare: de la simpla implicare in actiuni de igienizare, pana la programe complexe in cadrul Intreprinderilor de Economie Sociala. Si aceasta realitate duce la schimbarea perceptiei celor cu care traim, este un model de educatie prin fapte, prin propriul exemplu, este un model de credinta ca „si la noi se poate”. Si dacaeste sa vorbim chiar despre viitorul apropriat, voluntariatul reprezinta un element important in ecuatia comunitatilor sustenabile”, explica Gabi Pascu, Habitat for Humanity Romania.

Mihaela Pavnutescu

Citeste si:  MOL Romania, 8.000 lei pentru “Gradina Copiilor”
700.000 euro, pentru mediu si sanatate
2.000 de angajati ai Petrom, 2% catre ONG-uri

Posteaza comentariile tale aici
 

spot_img

Ultimele știri