Studiu: mașinile diesel emit mai mult în zilele călduroase

Emisiile provenite de la mașini diesel, chiar și de la modelele noi, sunt mai mari în zilele călduroase, conform unui nou studiu realizat în Paris.

Analiza realizată de The Real Urban Emissions (True) a descoperit că emisiile de oxizi de azot ale mașinilor diesel au crescut cu 20%-30% când temperaturile au depășit 30 de grade Celsius.

Au fost înregistrate emisii mult mai mari decât cele declarate de producători în teste de laborator, confirmând studii precedente realizate după scandalul Dieselgate în 2015, când s-a descoperit că mașinile Volkswagen emit de 40 de ori mai mult NOx în condiții de trafic decât în timpul testelor de laborator.

Anumiți poluanți emiși de motociclete au depășit semnificativ mediile emisiilor de la mașini pe benzină și motorină.

True a utilizat echipament de ultimă generație ca să măsoare emisiile de la peste 180.000 de vehicule care au circulat în Paris pentru trei săptămâni în vara lui 2018, cu aprobarea primarului Anne Hidalgo.

Peste 370.000 de astfel de măsurători au fost făcute în Marea Britanie, Franța și alte state de către True, fiind incluse într-un nou sistem de rating.

Aproape 50% din numărul de decese legate de poluarea din transport este cauzată de diesel

Vehiculele testate circulau pe trei străzi din arondismentele 12, 13, iar majoritatea acestora erau mașini personale și vehicule comerciale ușoare. Au fost evaluate și autobuze, motociclete, mopeduri și camioane.

Lobby-urile industriei auto au respins plângerile rezidenților legate de astm și alergii ca fiind dovezi anecdotice și contestă măsurile luate de primărie pentru a descuraja utilizarea mașinilor în centrul orașului.

Anne Hidalgo a luat mai multe măsuri pentru a reduce poluarea în capitală. Ea are în plan eliminarea mașinilor diesel din Paris până în 2024.

Vara aceasta, când Paris a înregistrat temperaturi de peste 30 de grade Celsius timp de 20 de zile, creșterea nivelurilor de poluare a dus la măsuri urgente cum ar fi circulația alternativă a vehiculelor, în funcție de numărul de înmatriculare (par sau impar).  

3 din 4 maşini diesel Volkswagen poluante din UE nu au fost încă rechemate pentru remedii. România, cel mai afectat stat

Yoann Bernard, de la Consiliul Internațional pentru Transport Curat, a declarat că emisiile de oxizi de azot au fost de până la 18 ori mai mari decât cele înregistrate în testele producătorilor, chiar și în cazul vehiculelor mai noi, care teoretic sunt mai curate.

El a adăugat că este important ca producătorii auto să ia în considerare nivelul emisiilor din condiții reale de drum atunci când concep modele noi de vehicule.

spot_img

Ultimele știri