Programul european de promovare a biocarburantilor va determina agricultorii Uniunii Europene si din alte regiuni ale lumii sa converteasca 69.000 de hectare de terenuri necultivate in terenuri arabile, ceea ce va accelera procesul schimbarilor climatice, releva un studiu european citat de ”New Scientist”. Studiul a fost realizat de noua organizatii de protectie a mediului, sub egida Institutului European de Politici de Mediu.
Suprafata pe care va fi schimbata utilizarea solului ar putea ajunge la o marime echivalenta cu cea a Irlandei, iar biocarburantii rezultati din aceste culturi ar putea genera intre 81% și 167% mai multe emisii de carbon decat combustibilii fosili.
Potrivit ziarului ”The Independent”, productia si consumul acestor biocombustibili ar putea genera pana in 2020 intre 27 si 56 de milioane de CO2 pe an, echivalentul unui numar suplimentar de 12 pana la 26 de milioane de noi masini pe soselele europene.
Reprezentantii Comisiei Europene contesta concluziile organizatiilor de mediu, estimand ca cea mai mare parte a biocombustibililor nu vor proveni din intrarea de noi terenuri in circuitul agricol, ci din conversia culturilor deja existente.
UE are ca obiectiv sa impuna utilizarea in proportie de 10% a combustibililor bio in transporturi, pana in 2020. Obiectivul pare din ce in ce mai nerealist in opinia expertilor, cu-atat mai putin cu cat piata vehiculelor electrice, care nu au nevoie de biocarburanti, e in plina expansiune.
Paradoxal este faptul ca biocarburantii redevin foarte populari, in special in Franta. Potrivit unui sondaj Ipsos, francezii sunt in proportie de 78% pregatiti sa-i foloseasca, ”pentru a lupta impotriva schimbarilor climatice”. Acelasi sondaj arata ca 56% dintre francezi sunt dispusi sa studieze optiunea unui vehicul pe baza de etanol si benzina atunci cand isi vor schimba masina.