Lufthansa a introdus combustibil bio in zborurile regulate

Compania aeriana Lufthansa a lansat ieri sesiunea de testare a biocombustibilului pe o perioada de sase luni, pe zboruri regulate. O aeronava Airbus A321, cu numarul de inregistrare D-AIDG, va opera patru zboruri zilnice pe ruta Hamburg-Frankfurt-Hamburg, unul dintre motoare utilizand un mix de combustibil obisnuit si kerosen biosintetic. Acest tip de biocombustibil pentru motoare de avion a fost aprobat de Societatea Americana pentru Testarea Materialelor (ASTM).

Pe durata perioadei de proba, utilizarea biocombustibilului va reduce emisiile de CO2 cu 1.500 de tone. Proprietatile bio-kerosenului sunt similare kerosenului obisnuit, facand astfel posibila folosirea acestui nou combustibil pe toate tipurile de aeronave fara a necesita modificarea motoarelor sau a componentelor tehnice ale avionului.

“Lufthansa este prima companie aeriana la nivel mondial care va folosi biocombustibil pe zborurile regulate. Continuam astfel sa implementam si sa sustinem strategia noastra de durabilitate care s-a dovedit de succes pana in prezent, a declarat dr. Christoph Franz, Presedintele si CEO Lufthansa Group”.

6,6 milioane euro pentru testarea kerosenului

In contextul in care transportul aerian reprezinta unicul mijloc de transport care va functiona in viitor pe baza combustibililor lichizi, industria aviatica si comunitatea de cercetare trebuie sa aiba in vedere dezvoltarea si testarea unor alternative in acest sens.

Kerosenul biosintetic folosit de compania germana este derivat din biomasa pura (prin procesul de tranformare a biomasei in combustibil lichid) si contine substante extrase din arborele de jatropha, planta camelina si grasimi animale. In aprovizionarea cu biocombustibil, Lufthansa se asigura ca resursele provin din rezerve sustenabile si un proces de productie durabil.

Furnizorii trebuie sa ofere dovada durabilitatii proceselor tehnologice si sa functioneze la standardele stipulate de Parlamentul European si Comisia Directiei pentru Energie Regenerabila. ”Lufthansa ofera garantii asupra productiei biocombustibilului folosit, acesta neaflandu-se in competitie directa cu productia de alimente si neexistand riscul distrugerii padurilor tropicale”, a precizat Franz.

Combustibilul utilizat de Lufthansa este produs de Neste Oil, o companie petroliera din Finlanda, cu o experienta semnificativa in producerea de biocombustibil si un partener de succes al companiei germane de multi ani.

Lufthansa estimeaza ca valoarea totala a costurilor pentru derularea proiectului Bio-Combustibil se ridica la aproximativ 6,6 milioane euro. Ministerul German al Economiei si Tehnologiei a acordat 2,5 milioane de euro pentru finantarea acestui proiect, care face parte dintr-un program mai amplu denumit FAIR (Future Aircraft Research), program ce include, alaturi de analiza compatibilitatii biocombustibililor, si cercetari in propulsie si tehnologii aeronautice sau proiecte de cercetare a combustibililor alternativi, precum gazul natural lichefiat (GNL).

Utilizarea kerosenului biosintetic este unul dintre cele patru elemente de baza ale strategiei dedicate protejarii mediului prin care compania Lufthansa urmareste reducerea emisiilor de CO2 pe segmentul transportului aerian. Printr-o serie complexa de masuri complementare – de exemplu, modernizarea constanta a flotei, investitii tehnologice in aparatele de zbor si motoare, masuri operationale de tipul curatarii motoarelor sau folosirea unor materiale mai usoare, dar si o infrastructura imbunatatita – Lufthansa isi propune sa atinga obiectivele inalte de protejare a mediului incluse in strategia sa. Investitiile constante in noi tehnologii au determinat o crestere a eficientei in folosirea combustibilului cu 30% din 1991. In prezent, flota Lufthansa genereaza un consum mediu de 4.2 litri la 100 de pasageri / kilometru.

Raluca Petrescu

Cititi si:

Gulfstream G450 a efectuat cu succes primul zbor transatlantic cu biocombustibil

Zbor cu biocombustibil deasupra Golfului Mexic

 

 

spot_img

Ultimele știri