Stavros Dimas: Europa nu renunta la planurile ambitioase de reducere a emisiilor

Liderii europeni sunt in continuare de acord cu reduceri ambitioase ale emisiilor de dioxid de carbon de 30% pana in 2020, desi au parut sa se razgandeasca dupa summit-ul UE de saptamana trecuta, a declarat comisarul european pentru Mediu, Stavros Dimas.

Dimas a declarat ca este normal pentru liderii nationali sa dezbata detaliile referitoare la implementarea reducerilor, dar asta nu inseamna un pas inapoi in decizia generala.

Grupurile de ecologisti au reactionat la declaratiile unor lideri europeni de saptamana trecuta, precum Germania care a propus o intelegere care sa protejeze unele dintre cele mai poluante industrii si sa permita continuarea producerii de masini luxoase poluante.

Stavros Dimas a comentat ca unele concesiuni necesare pentru a proteja locurile de munca nu ar periclita obiectivele europene de reducere a emisiilor. Acesta a recunoscut ca industriile fac lobby pentru a castiga termeni favorabili in cadrul regimului de reducere a emisiilor.

Comisarul a mai spus, pentru BBC, ca planurile europene vor fi si mai ambitioase cand vor fi luate in calcul si emisiile provenite din aviatia internationala si din transportul maritim.

Stavros Dimas a sustinut planul premierului britanic Gordon Brown pentru micsorarea taxei pe valoare adaugata pentru produsele eficiente energetic. El a spus ca se asteapta ca aceasta masura sa fie luata la timp si ca Comisia Europeana va elimina dificultatile de definire a acestor produse.

Oficialul european a mai spus ca este de acord cu apelul fostului presedinte al Shell, Mark Moody-Stuart, care a cerut sa fie impuse standarde minime de eficienta energetica pentru masini in acelasi fel in care acestea au fost impuse frigiderelor. Acest lucru ar inseamna ca producatori precum Porsche sau Rolls-Roys ar trebui sa-si schimbe radical modul de manufacturare al masinilor.

Stavros Dimas a spus ca Europa trebuie, totodata, sa-si protejeze industriile si ca este de acord cu actualele strategii care cer producatorilor un standard de 130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru.

Foto: BBC

spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri