O echipă de elevi de la Colegiul Național “Jean Monnet” din Ploiești a conceput un sistem inovator de prevenire a inundațiilor, cu care au câștigat finala națională a competiției Social Enterprise Programme. Proiectul lor prevede prelungirea albiei râului cu un sistem anti-inundație alcătuit dintr-un perete de protecție din beton armat, cu orificii protejate cu filtre, ce conduc la o stație de epurare locală.
”Ne-am gândit la un sistem de prevenire a inundațiilor format din pereți din beton armat care îmbracă albia râului, cu orificii cu filtre la care sunt conectate conducte ce ajung o stație de epurare. Am încercat să creăm ceva care nu a mai fost implementat până acum, dar care să nu fie de domeniul SF-ului. Participând la competiție am avut o experiență unică, care ne-a ajutat să ne solidificăm relațiile în cadrul echipei și să ne folosim imaginația pentru a crea ceva unic”, a spus Tudor Donciu, membru în echipa Aqua Synergy.
Sistemul inventat de liceeni folosește surplusul de apă preluat de conducta magistrală pentru a produce, prin cădere, energia electrică care alimentează stația de epurare. Pentru finala națională, elevii au avut de pregătit un plan al proiectului și un video pitch de prezentare a ideii lor. Echipa a fost premiată în cadrul galei JA Investește în educație – Business Hall of Fame și va reprezenta România la finala europeană din 16 iunie 2015.
”Elevii care s-au implicat în competiție sunt dintre cei care înțeleg contribuția învățământului tradițional în formarea lor, dar care își doresc experiențe educaționale diferite, de natură să le pună în valoare imaginația, creativitatea, inteligența, experiențe care să aibă legătură cu nevoile lumii în care trăiesc și care să le dezvolte convingerea că pot face ceva pentru rezolvarea problemelor ei”, a spus profesoara Ileana Cocuz, coordonatoarea echipei.
Competiția a fost organizată de Junior Achievement (JA) România în parteneriat cu FERD, și face parte din programului european Social Enterprise Programme, derulat de JA Europa în 12 țări (Bulgaria, Danemarca, Italia, Macedonia, Malta, Marea Britanie, Norvegia, România, Rusia, Serbia, Spania) cu scopul de a crește numărului de antreprenori sociali din rândul tinerilor. Astfel, elevii de liceu află ce înseamnă să fii antreprenor social, se implică în activități practice, prin care își dezvoltă abilitățile de viață și află cum pot concepe și implementa o afacere responsabilă, contribuind la atenuarea unor probleme sociale din comunitățile lor sau din alte părți ale lumii.
Mai citește și:
O echipă de elevi din Piatra Neamț a câștigat la Greenovation Challenge cu un proiect de cicloturism