Operatiunea “top kill” a British Petroleum a esuat sambata, dupa 72 de ore de incercari de pompare a noroiului pentru a opri deversarea de petrol din Golful Mexic, informeaza Reuters. Astfel, locuitorii din Louisiana sunt pesimisti in ce priveste o rezolvare in viitorul apropiat al situatiei dezastruoase. Cea mai mare scurgere de petrol din istoria SUA intra de maine in cea de-a saptea saptamana.
Prezent la anuntarea esecului, amiralul Mary Landry, reprezentant al Pazei de Coasta, a declarat ca cea mai buna solutie pentru oprirea deversarii este un put de scurgere, pe care BP a inceput sa-l foreze, dar care nu va fi gata in urmatoarele doua luni.
“Am sperat ca va functiona”, a declarat Elizabeth Cook, o activista de mediu din Louisiana. “Dar, nu stiu cum sa rezolve o deversare la asa o adancime in apa”, a mai spus aceasta, dezamagita de esec.
Directorul executiv al BP Tony Hayward a declarat ca procedura de pompare a nororiului avea 60-70% sanse de succes si nu isi explica de ce nu a functionat.
Acest lucru scade si mai mult credibilitatea companiei care a scazut deja ca valoare de piata cu 25% de pe 20 aprilie pana acum, data la care platforma Deepwater Horizon s-a scufundat omorand 11 oameni.
Insula artificiala pentru a opri pata de petrol
Administratia americana a aprobat joi construirea unei insule artificiale pentru a impiedica mareea neagra sa ajunga pe coastele statului Louisiana.
Comandantul Pazei de Coasta, Thad Allen, care conduce interventia administratiei impotriva mareei negre, a aprobat o parte din propunerea statului Louisiana de a construi o insula artificiala care ar putea impiedica petrolul sa ajunga pe coaste", potrivit unui comunicat.
In cadrul unei conferinte de presa sustinute la Washington, presedintele Barack Obama a luat apararea administratiei sale, careia i-a luat mult timp sa aprobe acest plan propus cu insistenta de guvernatorul republican de Louisiana, Bobby Jindal.
Mareea a costat deja 930 de milioane de dolari
Operatiunile de curatare a petei de petrol a costat deja aproximativ 930 de milioane de dolari, adica peste 750 de milioane de euro.
"Costul pana in prezent se ridica la aproximativ 930 de milioane de olari", incluzand costurile de controlare si curatare, sumele platite statelor de coasta, compensatiile deja rambursate si operatiunile in vederea incercarii de colmatare a scurgerii de petrol, a precizat BP.
Grupul adauga insa ca "este prea devreme pentru a cuantifica celelalte costuri potentiale si responsabilitatile asociate incidentului".