Respect pentru resurse de la Paper Plus

Consumabilele din hartie trebuie utilizate intr-un mod responsabil, iar reciclarea lor nu se poate face fara un program bine pus la punct de catre autoritati, o infrastructura corecta. Aceasta este pozitia Paper Plus, o companie care comercializeaza in Romania produse pentru igiena.

Responsabilitatea unei companii pleaca de la produsele pe care le promoveaza, crede Marian Ivan, directorul general al companiei, iar Paper Plus are grija sa comercializeze exclusiv produse prietenoase cu mediul.

Calitatea Paper Plus

Paper Plus distribuie pe piata din Romania produse AfH (Away from Home) pentru igiena, precum role de hartie, prosoape de hartie, servetele, dispensere si suporturi pentru hartie de la trei mari branduri internationale, Katrin, Lotus, si Voigt, si produsele romanesti Stok si Aqua Plus. Directorul Marian Ivan precizeaza ca strategia companiei a fost, de la bun inceput, bazata pe vanzarea produselor de calitate si a
brandurilor recunoscute la nivel international. "Suntem distribuitori in Romania pentru cele trei mari branduri de detergent i profesionali. Stok este brandul nostru de hartie pe care il producem impreuna cu un producator german, iar Aqua Plus este o marca de detergenti si sapunuri lichide. Am vandut din primul moment brand si le-am oferit clientilor nostri numai produse de calitate", a explicat directorul.

Produsele comercializate de companie sunt prietenoase cu mediul

Paper Plus comercializeaza numai produse biodegradabile, o mare parte dintre acestea fiind fabricate din hartie reciclata. Toate consumabilele de hartie sunt produse din masa lemnoasa din paduri controlate, special crescute pentru industria hartiei. Marian Ivan subliniaza ca responsabilitatea pleaca "in primul rand de la producatorul acestor consumabile".

"Atat Katrin, cat si Metsa Tissue sunt deosebit de preocupate de natura, se foloseste din ce in ce mai putina masa lemnoasa si se foloseste foarte mult hartie reciclata. Eu am fost in Finlanda, unde isi are sediul central compania Metza Tissue, iar acolo oamenii au o preocupare foarte mare pentru protejarea mediului, fiindca ei vad padurea si lacurile ca fiind "inima verde" a poporului".

Directorul Marian Ivan mai spune ca unul dintre principalele criterii ale companiei pentru comercializarea produselor din hartie este ca acestea sa fie prietenoase cu mediul si sa detina certificari complete de mediu (Swan, N.E.L.).

"Grija noastra este sa incercam sa lucram cu producatori care au aceste certificari pentru produse si sa fim, atat noi, cat si clientii nostri, siguri ca nu se taie paduri aiurea, ca sunt niste producatori mari, care au grija de lucrul asta. Este unul dintre criteriile importante. Nu vrem ca lumea sa ne asocieze cu imaginea de companie care, e adevarat, educa pentru igiena, dar lasa oamenii fara oxigen", a aratat Marian Ivan.

Educatie pentru utilizare responsabila

Pentru obtinerea unor randamente si a unui consum mic de hartie, compania comercializeaza si dispensere inteligente, care permit utilizarea unei singure bucati de hartie, un factor foarte important pentru reducerea consumului. Pe langa reciclarea hartiei, reducerea consumului este cel de-al doilea factor care trebuie inteles in vederea eficientizarii exploatarilor de resurse.

"In primul rand, ne gandim sa facem un pic de educatie la nivel de utilizare. Am observat ca foarte multi oameni nu stiu sa utilizeze consumabilul de hartie. Vrem sa le explicam ca trebuie utilizat mai bine, iar, in al doilea rand, vrem sa le explicam ca trebuie sa aiba grija sa-l recicleze si, daca reusim macar atat, eu zic ca e un pas important, ne vom gandi si la alte lucruri, mai de substanta. Momentan, suntem in faza de inceput, in care trebuie sa invatam sa nu mai aruncam hartia oricum si sa o folosim cat mai bine. Parerea mea este ca trebuie sa ne preocupe din ce in ce mai mult reciclarea si utilizarea, insist pe utilizarea corecta a consumabilului de hartie", a explicat directorul strategia companiei in ceea ce priveste responsabilitatea pentru mediu.

De ce nu se recicleaza in Romania?

Desi Europa recicleaza hartie in proportie de aproximativ 63% (date pe 2006), in Romania reciclarea este o preocupare relativ noua, iar datele statistice pe acest segment sunt aproape inexistente. Directorul Paper Plus crede ca principala problema este lipsa unui program relevant de organizare si de informare a populatiei, responsabilitate pe care o au autoritatile.

"In primul rand trebuie sa plecam de la faptul ca in Romania nu exista un cadru organizatoric bine pus la punct, ar trebui sa existe infrastructura, cosuri speciale pentru hartie, pentru plastic, pentru sticla. Trebuie realizata si o campanie corecta in mass-media, prin care sa-i informam pe oameni ca, de la data respectiva, exista aceasta infrastructura pusa la punct si ca, din momentul ala, cine nu respecta regula va primi o amenda. Si o sa primeasca o data, de doua ori amenda, dupa care se invata. Altfel nu se poate, si nu s-a putut nicaieri. Sa credem noi acum ca oamenii vor pricepe si ca vor face asta din primul moment e o poezie. Asta e primul pas", subliniaza Ivan.

Cifra de afaceri vizata pentru 2008 – 3 milioane de euro

Conform estimarilor proprii, la sfarsitul anului 2006, compania Paper Plus detinea 15% din piata prosoapelor pliate, 10% din cea a rolelor de prosop si 7% din cea a hartiei igienice, fiind unul dintre cei mai importanti jucatori care ofera solutii AFH de pe piata romaneasca.

Paper Plus a raportat, la finalul anului 2006, o cifra de afaceri de 1,2 milioane de euro, ceea ce reprezinta o dublare a valorii comparativ cu cea de 550.000 euro inregistrata in 2005. In 2007, a inregistrat o cifra de afaceri de 1,6 milioane de euro, ca urmare a extinderii gamei de produse precum si a serviciilor oferite. Pentru 2008, compania vizeaza o cifra de afaceri de 3 milioane de euro.

"Am inceput in 2002 si am intrat pe profit din primul an. Am pornit cu o echipa de trei oameni, eu, sotia mea si un angajat, iar azi am ajuns la 33 de oameni, si asta e cea mai mare multumire pe care o am. Pana in momentul de fata se pare ca lucrurile merg bine si s-ar putea sa ne atingem tinta de 3 milioane euro cifra de afaceri pentru 2008", precizeaza Marian Ivan.

Articolul precedent
Articolul următor
spot_img

Newsletter-ul de mediu

Ultimele știri